معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

تدوین پیش نویس بسته سیاستی حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها

عصر معدن- معاون امور صنایع وزارت صمت از تدوین پیش نویس سند راهبردی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها خبر داد و گفت: متن پیش نویس بسته حمایتی با لحاظ مهمترین راهبردهای توسعه صنعتی فلزات گرانبها با همکاری تشکل های تخصصی تدوین شده است که پس از بررسی کارشناسی توسط دستگاه های مرتبط، سند توسعه این صنعت در قالب بسته حمایتی نهایی خواهد شد.;

تدوین پیش نویس بسته سیاستی حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در دومین نشست بررسی زنجیره صنعت فلزات‌گرانبها وگوهر سنگ ها که با حضور دکترآقا محمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، تشکل های تخصصی، تعدادی از صنعتگران برجسته این صنعت و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی برگزار شد، گفت: خوشبختانه هم در وزارت صمت و هم در تشکل های تخصصی برای توسعه این صنعت راهبردی به یک نگاه مشترک و مشخص رسیدیم ودر سندی که توسط تشکل‌های تخصصی ارائه شد، این خرد جمعی وخبرگی قابل مشاهد است.

    معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: رویکردی که تشکل های تخصصی به عنوان سند ارائه کردند، بیشتر تعریف انتظارات از بخش خصوصی و صنعتگران بود و این نگاه یک حرکت روبه جلو است و بیانگر خرد جمعی و تقویت اعتماد بین حاکمیت و بخش خصوصی است.

    وی خاطر نشان کرد: این موضوع اتفاق مهمی است که صنعتگران ما بر این باور هستند که تحول در این صنعت را باید از خودشان شروع کنند وامیدوارم با همکاری صنعتگران این بخش بتوانیم سند بالادستی توسعه صنعت فلزات‌گرانبها وگوهر سنگ ها را تاپایان سال نهایی نماییم.

    معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: با تدوین سند راهبردی، بسته سیاستی وحمایتی توسعه زنجیره فلزات گرانبها وگوهر سنگ ها نیز در ذیل این سند نهایی و ضوابط و مقررات تسهیل کننده جهش تولید و توسعه صادرات در این صنعت ، بازنگری خواهد شد.

    صادقی نیارکی ایجاد پنجره واحد عملیات تجاری وگمرکی برای زنجیره فلزات گرانبها را از جمله محورهای بسته حمایتی برشمرد وافزود: هماهنگی برای ایجاد اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها با همکاری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی ایران و گمرک جمهوری اسلامی از جمله تمهیداتی است که برای بهبود وضعیت صادرات و واردات مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: تسهیل ورود مواد اولیه، ماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز این صنعت و همچنین توسعه صادرات مصنوعات فلزات گرانبها و گوهر سنگ ها نیز از جمله رویکردهایی است که در متن پیش نویس به آن پرداخته شده است.

    معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی کارشناسی سند راهبردی و بسته حمایتی توسط دستگاهای تصمیم گیر نظیر بانک مرکزی،گمرک، استاندارد امیدواریم سند چشم اندازی توسعه این صنعت در آینده ای نزدیک عملیاتی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر