محاسبه مالیات بر ارزش افزوده مهمترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا

عصر معدن- مدیر گمرگ فرودگاه اصفهان گفت: ورود موقت طلا با مجوز بانک مرکزی با هدف صادرات هیچ منعی ندارد.;

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده مهمترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، نخستین جلسه میزهای توسعه صادرات ویژه طلا به میزبانی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهرات و سنگ های قیمتی استان و کمیته فلزات گرانبهای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

    اسرافیل احمدیه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه اظهار داشت: 6گروه کالایی شامل شیرینی جات سنتی ،طلاو جواهر،گلاب ،فرش ماشینی ، نساجی و روغن صنعتی در قالب میزهای توسعه صادرات از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به استان اصفهان واگذار  شده است.
    وی تصریح کرد: مسایل و مشکلات بخش طلا و جواهرات بویژه در بخش صادرات پس از بررسی و ارایه راهکار به وزارت صنعت،معدن و تجارت ارجاع داده می شود.

    محسن طلایی مینایی، رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلاجواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان در این جلسه گفت: مهمترین مساله تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا  محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بر اصل طلاست. تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان این بخش خواستار محاسبه مالیات از اجرت ساخت طلا هستند و آماده پرداخت این مالیات اند.

    وی اضافه کرد: یکی از شروط تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس تهاتر کالا با کالاست و با تسهیل شرایط از سوی دولت می توان طلای ساخته شده ایران را با طلای ساخته شده این کشورها مبادله کرد.

    در سال 96 ،23 درصد درآمد مالیاتی اصفهان تحقق پیدا نکرد
    مراد امیری، مدیر کل مالیاتی استان اصفهان در این جلسه گفت:در سال 96 بیش از 23 درصد درآمد مالیاتی استان به دلیل افزایش صادرات تحقق پیدا نکرد.
    وی تصریح کرد: استان اصفهان پس از تهران با 200 میلیارد تومان استرداد مالیاتی به مودیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
    مدیر کل مالیاتی استان اصفهان با اشاره به مسایل واحدهای تولیدی و صادرکنندگان طلا و جواهرات گفت: پرونده های مالیاتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر به صورت ویژه پیگیری می شود تا فعالان این بخش در شرایط مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.
    وی با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی در استان اصفهان به نقطه صفر نزدیک می شود، افزود: با بررسی 95 واحد تولیدی بزرگ استان ، فروش واحدهای تولیدی استان نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

    اصغر خودسیانی، مدیر گمرگ فرودگاه اصفهان در این جلسه گفت: ورود موقت طلا با مجوز بانک مرکزی با هدف صادرات هیچ منعی ندارد. برای آزمایش شمش طلا توسط سازمان استاندارد در گمرک هیچ شمشی برای یک ساعت هم بلوکه نمی شود.

    وی حضور نماینده بانک مرکزی در میز طلا را مهم و اثرگذار دانست و گفت: همه تصمیمات مربوط به طلا بر اساس بخش نامه های بانک مرکزی انجام می شود.

    بوروکراسی ورود موقت طلا برای تولید و صادرات پیچیده شده است
    لشگری، تولیدکننده و صادرکننده طلای استان اصفهان در این جلسه گفت: فرایند ورود موقت طلا که سال های گذشته به آسانی انجام می شد امروز با بوروکراسی و موانع بسیاری روبرو شده است و تولیدکننده و صادرکننده را بی انگیزه کرده است.
    وی اضافه کرد: برای ورود موقت طلا با هدف صادرات طلای ساخته شده علاوه بر آزمایش های استاندارد باید ضمانت نامه بانکی یا وثیقه قرار داد که این خود مانعی پیش روی صادرات طلای کشور است.
    تولیدکننده و صادرکننده طلای استان اصفهان با انتقاد از دریافت عوارض مالیات بر ارزش افزوده شمش طلا با هدف ورود موقت و صادرات گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با این شرایط نمی توانند، فعالیت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر