افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا امروز (سه‌شنبه، ۲۵ اکتبر) با کاهش ارزش دلار تقویت شد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بودند.;

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 53 دقیقه به وقت شرقی با 0.5 درصد افزایش به 1650 دلار و 20 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.03 درصد افزایش به 1651 دلار و 20 سنت رسید. شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و طلای قیمت دلار را برای خریداران خارجی ارزانتر کرد.

    بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان گفتند که بانک مرکزی نباید تا زمانی که تورم به حدود نصف سطح فعلی کاهش پیدا کند، توقف کند زیرا فدرال رزرو چهارمین افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره را در 2 نوامبر انجام خواهد داد.

    اگرچه طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر و در عین حال ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد.

    اقتصاد چین؛ مصرف‌کننده اصلی طلا، در سه ماهه سوم با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار بازگشت اما احیای قوی‌تر در طولان‌ مدت با محدودیت‌های مداوم بیماری کووید- 19، رکود طولانی مدت دارایی و خطرات رکود جهانی به چالش کشیده خواهد شد. دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز دوشنبه با 0.29 تن افزایش به 928.39 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.4 درصد افزایش به 19.33 دلار در هر اونس رسید، پلاتین در 925 دلار آمریکا ثابت بود و پالادیوم 0.7 درصد افزایش یافت و به 1982 دلار و 33 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر