زورآزمایی طلا برای شکستن مرز ۱۳۵۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا اوایل روز چهارشنبه که شاخص دلار سقوط کرد و تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی تقاضا برای خرید این فلز زرد به عنوان دارایی مطمئن را افزایش داد، به بالاترین قیمت حدود یک هفته گذشته سقوط کرد.;

زورآزمایی طلا برای شکستن مرز ۱۳۵۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور  به سوی چهارمین افزایش روزانه متوالی پیش رفت و با 0.1 درصد رشد، به 1340.64 دلار رسید. بهای معاملات این بازار پیش‌تر تا مرز 1342.64 دلار پیش رفته بود که بالاترین قیمت در یک هفته گذشته بود.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.1 درصد کاهش یافت و به 1344 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 5.80 دلار یا 0.4 درصد افزایش، در 1345.90 دلار بسته شده بود.

    به گفته یوئیچی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیو در بانک "CIBC استاندارد"، اتفاقات زیادی همزمان رخ داده که شامل جنگ تجاری میان آمریکا و چین و احتمال حمله آمریکا به سوریه است که تاثیر بسیار زیادی بر بازارهای طلا خواهد داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، به نظر می‌رسد تنش‌ها میان چین و آمریکا پس از اظهارات آشتی‌جویانه رییس جمهور چین کمتر شده، اما با توجه به رفتار دولت ترامپ هیچ کس مطمئن نیست چه اتفاقی روی خواهد داد.

    پس از این‌که شی جین پینگ، رییس جمهور چین، قول داد تعرفه‌های واردات را کاهش دهد و نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری چین و آمریکا را کاست دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ در پایین‌ترین رکورد دو هفته گذشته معامله شد.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1354 دلار را بیازماید و عبور از این سطح راه را برای حرکت طلا تا مرز 1382 دلار هموار خواهد کرد.

    در این بین، سرمایه‌گذاران منتظر آمار تورم مصرفی و انتشار جزییات نشست مارس بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی دورنمای افزایش نرخ‌های بهره این کشور هستند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد کاهش یافت و به 16.54 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری نیم درصد افزایش یافت و 928.65 دلار معامله شد، در حالی که هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 948.70 دلار رسید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر