سقوط آنی قیمت طلا در بازارهای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا امروز (دوشنبه) پس از اعلام غیرمنتظره اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت و افزایش نگرانی‌های تورمی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در یک هفته اخیر رسید.;

سقوط آنی قیمت طلا در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 45 دقیقه صبح به وقت شرقی با 17.7 درصد کاهش به 1952 دلار رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.9 درصد کاهش به 1953 دلار رسید. افزایش قیمت دلار نیز باعث کاهش قیمت این فلز گرانبها شد.

    شاخص دلار 0.3 درصد بالاتر بود و قیمت نفت امروز (دوشنبه) افزایش یافت. مخارج مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه فوریه نسبتاً افزایش یافت.

    هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده زمانی افزایش می‌یابد که نرخ بهره برای کاهش تورم افزایش یابد. بازارها با احتمال 57.9 درصدی نرخ‌های فدرال رزرو در ماه مه را افزایش خواهند داد.

    مت سیمپسون - تحلیلگر سیتی‌ایندکس با توجه به نگرانی از تورم و نرخ‌های بهره بالاتر اظهار کرد درحالی که سرمایه‌گذاران جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی امن در مقابل احتمال نرخ‌های بهره بالاتر ارزیابی می کنند، طلا کاهش یافته است.

    بر اساس گزارش رویترز، پس از بحران‌های اخیر بانکداری جهانی که باعث شد فدرال رزرو رویکرد افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، طلا حدود 8 درصد افزایش یافت. سوکی کوپر، تحلیلگر گفت که خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی ممکن است به اندازه سال 2022 نباشد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.7 درصد کاهش به 23.91 دلار رسید، پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 986 دلار و 39 سنت رسید، در حالی که پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 1461 دلار و 80 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر