شناسایی بیش از هزار کیلومترمربع ذخایر معدنی جدید در کشور

عصر معدن- مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با صدور ۳۷۴ فقره گواهی کشف، بیش از هزار کیلومتر مربع از ذخایر معدنی جدید در کشور شناسایی شد.;

شناسایی بیش از هزار کیلومترمربع ذخایر معدنی جدید در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، ابراهیم‌علی مولابیگی افزود: تا پایان آبان امسال افزون بر 600 پروانه اکتشاف معدن صادر شد که با این اقدام بیش از هفت هزار و 700 کیلومتر مربع از مساحت کشور زیر عملیات اکتشافی قرار گرفت.

    وی یادآور شد: میزان ذخیره قطعی برآورد شده 374 فقره گواهی کشف صادر شده در سطح کشور بیش از 507 میلیون تن است.

    مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: افزون بر این حدود 76 هزار فقره درخواست اکتشاف هم در این مدت به ثبت رسیده که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است.

    مولابیگی افزود: بیشترین پروانه اکتشاف صادر شده در کشور هم مربوط به گروه پلی متال (موادمعدنی فلزی هم، چون مس، روی، سرب) است که با این اقدام برای بیش از هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شد.

    مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه جمع دیگری از مدیران این وزارتخانه برای شرکت در جلسه کارگروه تعامل فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی و بررسی وضع چندین معدن و تصویب چند طرح معدنی به کردستان سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر