قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

توسعه کشور در تمامى حوزه ها بدون تحقیق و پژوهش، شوخى است

عصر معدن- قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: پیوند مراکز دانشگاهى با مراکز اجرایی یک اتفاق خوبی است که در چند سال گذشته شکل گرفته است;

توسعه کشور در تمامى حوزه ها بدون تحقیق و پژوهش، شوخى است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» حسین مدرس خیابانى با بیان این مطلب در ادامه گفت: امروز باید مسائل اصلى کشور موضوع تحقیق و توسعه باشد.

    وی افزود: نکته مهم آن است در حل مسایل باید آسیب شناسى صورت گیرد اما امروز همه معتقد هستند تمامى مشکلات کشور شناسایی شده است. در واقع مسایل مشخص است و باید راهکار ارایه شود.

    به عقیده مدرس خیابانی، به همان اندازه که امروز از کارآفرینی تکریم می شود باید از پژوهشگر نیز تقدیر شود.

    وی ادامه داد: امروز در حوزه پژوهش می توان مسایل کشور را حل کرد، زیرا موقعیت خوبی در کشور با محدود شدن واردات ایجاد شده است.

    وی افزود: رهبرى فرمودند ما پژوهشى می خواهیم که تمام مسایل کشور را حل کند. بنابراین امروز اگر به دنبال هوشمند شدن تجارت هستیم باید براى آن تحقیق و پژوهش انجام شود.

    وی ادامه داد: اگر توجه به پژوهش در حد شعار باقى بماند و بودجه کافى به آن تعلق نگیرد هیچ کارآفرینی صورت نمی گیرد. همچنین شتاب تغییرات و سرعت فناورى به صورتى است که باید دائم بروزرسانى فناورى را داشته باشیم.

    مدرس خیابانی گفت: امروز در حوزه صنعت، معدن و توسعه تجارت نیازمند ورود فناورى هستیم تا فاصله بین تولید و مصرف را در حوزه زمان دسترسى کوتاه کنیم.

    قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اظهار کرد: فناورى روز دنیا در جهت حذف سوخت هاى ایجاد کننده آلاینده در حرکت است در همین زمینه خودروهاى برقى مورد توجه بسیار قرار گرفته است. باید در جهت انتقال فناورى این موضوع اقدامات لازم را انجام داد تا این تکنولوژى بومى شود و این فناورى در اختیار مردم قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر