غافلگیری دوباره بازار طلای جهانی

عصر معدن- طلا در روز جمعه از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار گذشت و دومین افزایش هفتگی متوالی خود را در مقابل کاهش ارزش دلار آمریکا ثبت کرد.;

غافلگیری دوباره بازار طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به 2002 دلار و 70 سنت رسید و تا این هفته بیش از یک درصد افزایش یافته است و طلای آمریکا نیز به 2003 دلار و 70 سنت رسید.

    فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در این باره گفت: شاخص دلار به دلیل داده‌های ضعیف‌تر نزول داشته است و این می‌تواند باد موافق برای طلا در سال 2024 باشد.

    شاخص دلار  0.4 درصد سقوط کرد و در مسیر دومین افت هفتگی قرار گرفت زیرا فدرال رزرو می‌تواند تا ماه می سال آینده کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

    بانک آلمانی کومرتس‌بانک در یادداشتی عنوان کرد: «در هر حال، آخرین داده‌های اقتصادی نسبتاً ناامیدکننده بوده است.» کومرتس‌بانک انتظار دارد اولین کاهش نرخ بهره در اواسط سال آینده اجرا شود، بنابراین تنها در این صورت است که قیمت طلا به طور دائمی به بالای 2000 دلار خواهد رسید.

    معامله‌گران به طور گسترده‌ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، در حالی که بر اساس ابزار FedWatch، قیمت‌ها در اوایل ماه می به احتمال 64 درصد کاهش می‌یابد.

    بارت ملک، رئیس استراتژی های کالا در TD Securities گفت که ما در کوتاه‌مدت سال آینده هیچ حرکت قابل‌توجهی بالاتر یا پایین‌تر نمی‌بینیم و مطمئن‌تر می‌شود که بانک مرکزی ایالات‌متحده مایل است نرخ‌های بهره را کاهش دهد و احتمالاً قبل از رسیدن به هدف تورم 2 درصدی، نرخ‌های بهره را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نرخ‌های بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 2.7 درصد افزایش به 24.3 دلار به بالاترین سطح در 12 هفته گذشته رسید. پلاتین 1.6 درصد افزایش یافت و به 930 دلار و 61 سنت رسید و پالادیوم با 2.2 درصد افزایش به 1068 دلار و 83 سنت در هر اونس رسید که هر دو به دومین افزایش هفتگی خود می‌رسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر