قیمت طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر ریسک‌گریزی سرمایه گذاران که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.;

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1334.44 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه 0.6 درصد کاهش یافته بود.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد افزایش، به 1338.10 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه، با 9.60 دلار یا 0.7 درصد کاهش، در 1337.30 دلار بسته شده بود.

    دولت ترامپ روز سه‌شنبه‌ تعرفه 25 درصدی برای 1300 کالای فناوری صنعتی، حمل و نقل و پزشکی چین را به منظور وادار کردن این کشور برای تغییر شیوه‌های مالکیت معنوی خود اعلام کرد.

    به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC، بازارها به دنبال آن خواهند بود که ببینند چین به تلافی چنین اقدامی چه واکنشی نشان خواهد داد و این مساله به تنهایی پتانسیل ایجاد ریسک‌گریزی را خواهد داشت. اگر جنگ تجاری تشدید شود و هیچ راه‌حل سریعی نداشته باشد، قیمت طلا ممکن است از مرز 1400 دلار عبور کند.

    دلار و بازارهای سهام آسیا در معاملات روز چهارشنبه به دلیل نگرانی‌های سرمایه‌گذاران نسبت به احتمال وقوع جنگ تجاری میان چین و آمریکا سقوط کردند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 16.41 دلار رسید. بهای این فلز روز سه‌شنبه 1.4 درصد سقوط کرده بود که بزرگترین کاهش قیمت یک روزه در پنج هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 921.20 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 927.60 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر