روند صعودی طلا ادامه خواهد داشت؟

عصر معدن- طلا و نقره در بحبوحه کاهش اندک دلار آمریکا در بازده اوراق قرضه، شاهد افزایش قیمت بودند.;

روند صعودی طلا ادامه خواهد داشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، قیمت‌های طلا و نقره در اوایل معاملات روز جمعه در ایالات‌متحده قوی‌تر شدند که تا حدی به دلیل ضعیف‌تر شدن شاخص دلار آمریکا و کاهش اندک بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته افزایش یافت. با این حال، افزایش شدید شاخص‌های سهام ایالات‌متحده در اواخر هفته، روند صعودی را در بازارهای فلزات گرانبها محدود خواهد کرد.

    بهای طلا در معاملات روز جمعه به 1854 دلار و 10 سنت رسید و طلای آمریکا نیز با 1855 دلار و 10 سنت بسته شد و معاملات آتی نقره کامکس در جولای آخرین بار با 0.345 دلار افزایش به 22.30 دلار در هر اونس رسید.

    شاخص‌های سهام ایالات‌متحده به دنبال افزایش‌های ثابت روز پنج‌شنبه به سمت افتتاحیه‌های بالاتر اشاره می‌کنند. بسته شدن صعودی هفتگی در شاخص‌های سهام ایالات‌متحده، یکی از سرنخ‌های فنی است که کف‌های بازار کوتاه‌مدت وجود دارد.

    بر اساس گزارش کیتکو، نخست وزیر چین هشدار داد که اقتصاد چین در نقطه بحرانی قرار دارد و از مقامات خواست تا برای رشد اقتصادی سه ماهه دوم برای کاهش بیکاری تلاش بسیار کنند. بیش از 200 میلیون شهروند چینی تحت محدودیت‌های قرنطینه زندگی می‌کنند که باعث ناآرامی فزاینده در دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است.

    وزارت بازرگانی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که به صورت ماهانه، شاخص اصلی هزینه‌های مصرف شخصی، معیار تورم ترجیحی فدرال‌رزرو در ماه گذشته 0.3 درصد افزایش یافت. شاخص کل ایالات متحده از میانگین افزایش قیمت ها برای تمام مصرف شخصی داخلی به طور سالانه، نسبت به رشد 5.2 درصدی در ماه مارس به 4.9 درصد کاهش یافت. این دومین ماهی است که شاخص‌های تورم سالانه پس از رسیدن به 5.3 درصد در فوریه کاهش یافته است و کاهش تورم سالانه نیز مطابق با انتظارات بود.

    برخی تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که طلا می‌تواند برای جذب سرمایه‌های صعودی جدید مشکل داشته باشد زیرا فدرال رزرو همچنان به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد در حالی که فشار تورم کاهش می‌یابد. این امر باعث افزایش نرخ بهره واقعی می‌شود که برای طلا، یک دارایی بدون بازده، منفی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر