قیمت طلای جهانی کاهش یاقت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات اولیه امروز(دوشنبه) کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشست کلیدی فدرال رزرو ایالات‌متحده بودند که ممکن است منجر به توقف افزایش نرخ بهره بانک مرکزی پس از جولای شود.;

قیمت طلای جهانی کاهش یاقت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 11 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.7 درصد کاهش به 1958 دلار و 20 سنت رسید، طلا در هفته گذشته نزدیک به 0.3 درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا با 0.14 درصد کاهش به 1959 دلار و 20 سنت رسید.

    شاخص دلار آمریکا ثابت و نزدیک به اوج یک هفته‌ای خود در 20 جولای بود و رشد طلا را محدود کرد زیرا دلار قوی‌تر این فلز را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.

    در این هفته، تصمیمات فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک ژاپن (BOJ) همه در بازه زمانی چهارشنبه تا جمعه اتخاذ می‌شود.

    نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. اقتصاددانان نظرسنجی رویترز اظهار کردند که انتظار می‌رود که بانک ژاپن سیاست پولی و کنترل سود خود را بدون تغییر نگه دارد.

    تقاضای فیزیکی طلا در هند در هفته منتهی به 21جولای متوقف شد، در حالی که شمش در چین با قیمت بالا فروخته شد.

    بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن از 913.8 تن در 20 جولای با افزایش 0.57 درصدی به 919 تن در 21 جولای رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.2 درصد افزایش به 24.64 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.2 درصد کاهش یافت و به 959 دلار و 94 سنت آمریکا رسید در حالی که پالادیوم تغییر چندانی نداشت و به 1289 دلار و 83 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر