پیش‌بینی بازارهای جهانی طلا

عصر معدن- در حالی که سرمایه‌گذاران انتظارات خود را از یک فدرال رزرو بسیار تهاجمی در پایان سال تکرار می‌کنند، بازار طلا هفته را با کاهش نزدیک به ۹۰ دلار نسبت به بالاترین رقم ماه اکتبر خود به پایان می‌رساند.;

پیش‌بینی بازارهای جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه از چهار درصد گذشت، در حالی که شاخص دلار آمریکا پس از آن که داده‌های کلان این هفته، دیدگاه افزایش بیشتر نرخ بهره را به جای تغییر از سوی فدرال رزرو تقویت کرد، به بالاترین حد در 20 سال اخیر نزدیک شد. در پاسخ، طلا هم به زیر سطح 1650 دلار در هر اونس سقوط کرد، در حالی که معاملات آتی طلای Comex در ماه دسامبر با 1.74 درصد کاهش در روز گذشته به 1647 دلار و 80 سنت رسید.

    اما این موضوع برای طلا خطرناک می‌شود و بازار با تقویت دلار تسکین نمی‌یابد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA در این باره به کیتکو نیوز گفت: آنچه این موضوع را بسیار سخت می‌کند، دیدن ین ژاپن در سطوح پایین‌تر از بحران آسیایی و پوند انگلیس در بحبوحه مقابله با ریسک‌های ثبات مالی بازار است. بعید است که مقامات ایالات متحده به زودی مداخله کنند و اجازه دهند روند صعودی دلار به نتیجه برسد. این هفته، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده با اشاره به افزایش ارزش دلار، طلا را فعلا در وضعیتی نامطمئن نگه داشت.

    چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند، تغییر چشم انداز فدرال رزرو است. مویا افزود: ثابت شده است که تورم ماندگار است. بازارها به آرامی انتظارات خود را برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش خواهند داد و به نظر من این یک تغییر برای چشم‌انداز طلاست.

    بارت ملک، رئیس جهانی استراتژی کالایی TD Securities عنوان کرد که اقدامات تهاجمی‌تر فدرال رزرو، نوسانات بیشتری را برای طلا در آینده قابل پیش‌بینی نشان خواهد داد. فرانک چولی، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures هشدار داد که پیامی که از سوی فدرال رزرو می‌آید، به طلا اجازه نخواهد داد که هر گونه افزایشی را که به دست می‌آورد، حفظ کند و این واقعیت که طلا در هفته گذشته نتوانست به بالای 1740 دلار برسد، نشانه منفی دیگری برای اقدامات آتی قیمت است. چولی به کیتکو نیوز گفت: فدرال رزرو جا برای افزایش بیشتر نرخ بهره دارد. طلا نمی‌تواند در مقابل این حرکات تهاجمی افزایش یابد.

    اما ملک در این باره معتقد است که سطح حمایتی بعدی طلا 1615 دلار و پس از آن 1580 دلار در هر اونس است. مقاومت در حدود 1700 دلار، 1707 دلار و 1711 دلار است. طلا از سال 2019 زمان زیادی را به زیر 1600 دلار در هر اونس سپری نکرده است که برخی از تحلیلگران را نگران می‌کند که در صورت شکستن آن به زیر این سطح، چقدر ممکن است پایین بیاید.

    مویا با اشاره به اولین سطح مقاومت در 1675 دلار در هر اونس، افزود: هرگونه اخبار کلان منفی در هفته آینده می‌تواند به نفع طلا باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر