قیمت طلای جهانی کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز (چهارشنبه) کاهش یافت؛ اگرچه در جلسه قبل بالاتر از پایین‌ترین سطح بیش از دو هفته گذشته معامله شد، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای تورمی ایالات‌متحده هستند که می‌تواند انتظارات چشم‌انداز نرخ بهره فدرال رزرو را شکل دهد.;

قیمت طلای جهانی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8:40 صبح به وقت شرقی با 1.8 درصد کاهش به 1911 دلار رسید و طلای آمریکا نیز با 0.09 درصد کاهش به 1912 دلار رسید.

    تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار تجارت KCM گفت: هر گونه افزایش در داده‌های تورم ایالات‌متحده ممکن است باعث شود طلا دوباره به زیر سطح 1900 دلار سقوط کند. با افزایش قیمت انرژی، انتظار می‌رود که تورم کل قوی‌تر شوند. از طرف دیگر، اگر تاثیر قیمت انرژی به اندازه‌ای زیاد نباشد، می‌توانیم شاهد کاهش بازدهی و مسیری بالاتر برای طلا باشیم.

    داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده می‌تواند مواردی درباره انتظارات فدرال‌رزرو از نظر افزایش نرخ بهره‌ ارائه دهد.

    بانک مرکزی اروپا همچنین انتظار دارد که تورم در سال آینده بالای سه درصد باقی بماند که این امر زمینه را برای دهمین افزایش متوالی نرخ بهره تقویت می‌کند.

    شمش به افزایش نرخ های بهره بسیار حساس است، زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند.

    وانگ تائو - تحلیلگر فنی رویترز - اعلام کرد که طلا ممکن است حمایت خود را در 1905 دلار در هر اونس دوباره آزمایش کند و احتمال ریزش به سمت 1898 دلار را نیز دارد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد کاهش به 22.88 دلار رسید، پلاتین 0.8 درصد کاهش یافت و به 903 دلار و 9 سنت رسید و پالادیوم 0.9 درصد کاهش یافت و به 1229 دلار و 71 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر