قیمت جهانی طلا ثابت ماند

عصر معدن- قیمت طلا پس از ریزش شب گذشته، در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ریسک پذیری پس از تلاش رئیس فدرال رزرو برای آرام کردن نگرانیها نسبت به افزایش سریع نرخهای بهره، ثابت بود.;

قیمت جهانی طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در 1925 دلار ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.3 درصد افزایش یافت و به 1928 دلار و 90 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته 21 دلار و 50 سنت معادل 1.1 درصد کاهش یافت و در 1922 دلار و 30 سنت بسته شد.

    مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت تایگر بروکرز استرالیا اظهار کرد: پتانسیل نرخهای بهره بالاتر به دلیل فعالیتهای اقتصادی بهتر مسلما برای طلا منفی است. در یک مقطع واقعیت دورنمای اقتصادی بهتر روی قیمتهای طلا سنگینی می کند.

    در این بین شهر خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین است، روز چهارشنبه تحت بمباران سنگین قرار گرفت در حالی که دور جدید تحریمهای آمریکا، مدرنیزه کردن پالایشگاههای نفت را برای روسیه دشوارتر می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا پس از اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که اطمینان داد نرخ بهره در نشست مارس محتاطانه افزایش پیدا می کند، صعود کردند.

    با وجود این که طلا در شرایط ناملایمات اقتصادی و سیاسی به سرمایه گذاری امن تبدیل می شود اما به شدت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.8 درصد کاهش، به 2645 دلار و سه سنت رسید. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 25 دلار و 19 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، 1073 دلار و32 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر