ضعف دلار مجال خودنمایی به طلای جهانی داد

عصر معدن- قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۳۰ ژانویه) با توجه به صدور رأی بانک مرکزی ایالات‌متحده در مورد نرخ‌ها و اظهارنظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای شفاف‌سازی در مورد زمان کاهش سیاست‌های پولی، در بازه محدودی قرار گرفت، هر چند ضعیف بودن دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه پایین‌تر باعث حمایت شد.;

ضعف دلار مجال خودنمایی به طلای جهانی داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا  2030 دلار و 30 سنت ماند و قیمت طلای آمریکا با 0.3 درصد افزایش به 2022 دلار و 90 سنت رسید.

    شاخص دلار آمریکا 0.2 درصد کاهش یافت که به طور کلی طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب‌تر می‌کند. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته بود.

    بازارها به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات‌متحده در نشست دو روزه خود نرخ‌ها را حفظ کنند اما توجه بیشتر به نظرات پاول در روز چهارشنبه خواهد بود. نظرسنجی رویترز نشان داد که عدم اطمینان در مورد اقتصاد و کاهش نرخ بهره آمریکا می‌تواند باعث رکورد قیمت طلا در سال 2024 شود.

    نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. با این حال، تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت پلاتین و پالادیوم در سال 2024 کاهش داده‌اند در حالی که تقاضا برای افزایش چشمگیر تلاش می‌کند اما آنها انتظار دارند که قیمت هر دو از سطوح فعلی بازگردد.

    طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه 0.14 درصد نسبت به جلسه قبلی کاهش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.1 درصد کاهش به 23.17 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 924.66 دلار رسید و پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 980.14 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر