بازار طلای جهانی در سکوت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات اولیه امروز(سه‌شنبه) تغییر چندانی نداشت زیرا سرمایه‌گذاران پیش از انتشار آمار تورم ایالات‌متحده و تصمیم فدرال‌رزرو احتیاط کردند.;

بازار طلای جهانی در سکوت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا با 2.5 درصد افزایش به 1784 دلار و 30 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.14 درصد افزایش به 1785 دلار و 30 سنت رسید.

    تمرکز بازار اکنون به گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده برای ماه نوامبر است. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در نشست نهایی خود در سال 2022 در 13 تا 14 دسامبر، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد.

    نرخ‌های پایین تر برای شمش سودمند است زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را کاهش می‌دهد. گلدمن ساکس انتظار دارد طلا، با محرک‌های تقاضای واقعی آن، در درازمدت عملکرد بهتری از بیت‌کوین پرنوسان داشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا؛ اس پی دی آر روز جمعه 0.3 درصد افزایش یافت. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با قیمت 23.30 دلار ثابت بود، پلاتین بدون تغییر 1001 دلار و 46 سنت و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 1886 دلار و 38 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر