قیمت طلا افزایش یافت

عصر معدن- طلا در معاملات امروز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و انگلیس و روسیه و نگرانی‌ها نسبت به وقوع جنگ تجاری که افت دلار و بازارهای سهام را به دنبال داشت، افزایش یافت و در بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.;

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد رشد کرد و به 1326.83 دلار رسید.
    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.1 درصد رشد کرد و به 1327 دلار رسید.
    به گفته یک معامله‌گر مقیم هنگ کنگ، طلا در معاملات روز پنج شنبه از تنش‌های ژئوپلیتیکی و همچنین ضعف دلار و بازارهای سهام حمایت یافت.
    دلار آمریکا در برابر ین ژاپن کاهش یافت و از بالاترین رکورد اخیر خود فاصله بیشتری گرفت در حالی که بازارهای سهام جهان به دلیل تداوم نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های تجاری که به ریسک پذیری سرمایه‌گذاران لطمه زد، عقب نشینی کردند.
    بر اساس گزارش رویترز، دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، چین را برای کاهش مازاد تجاری خود با آمریکا به میزان 100 میلیارد دلار تحت فشار قرار داده است.
    در این بین، لری کودلو، تحلیلگر اقتصادی محافظه کار و مفسر تلویزیونی به عنوان مشاور اقتصادی ارشد ترامپ، جانشین گری کوهن خواهد شد و به این ترتیب، یک وفادار دیگر به حلقه داخلی ترامپ اضافه می‌شود.
    ترامپ روز سه‌شنبه با اخراج رکس تیلرسون ،وزیر امور خارجه سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته بود.
    از سوی دیگر پس از اینکه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اخراج 23 تن از دیپلمات‌های خود توسط ترزا می، نخست وزیر انگلیس را تلافی خواهد کرد، تنش‌های ژئوپلیتیکی افزایش پیدا کردند. این دیپلمات‌ها در پی حمله شیمیایی به یک جاسوس سابق روسی در انگلیس، از این کشور اخراج شدند.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و به 16.54 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد رشد کرد و در 963.20 دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت و در 1006.30 دلار معامله شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر