کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بهبود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد.;

کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.3 درصد کاهش یافت و به 1509 دلار و 13 سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش به 1518 دلار و 70 سنت رسید.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد. قوی‌تر شدن دلار معاملات طلا را برای سرمایه‌ گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نیز از بالاترین حد خود در سه سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود عقب‌نشینی کرد.

    براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه با امیدواری به تصویب تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی سرتاسر جهان صعود کردند.

    بهای هر اونس طلا از ماه مه که به رکورد پایین 1265 دلار نزول کرده بود تحت تاثیر تنش‌های تجاری آمریکا و چین و تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی 19 درصد رشد کرده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 17 دلار و چهار سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و به 848 دلار و 49 سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش 1451 دلار و 14 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر