در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش بینی شد

خیز طلا برای شکستن قیمت بالاتر

عصر معدن- در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نسبت به روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.;

خیز طلا برای شکستن قیمت بالاتر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  ایسنا، طلا پس از سقوط 100 دلاری که دو هفته پیش تحت تاثیر سیگنالهای بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره داشت، هفته گذشته را با حدود 0.5 درصد افزایش به پایان برد که نخستین افزایش هفتگی پس از سه هفته کاهش متوالی بود. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با یک دلار و 10 سنت معادل 0.1 درصد افزایش، در 1777 دلار و 80 سنت بسته شد.

    تحلیلگران با دقت به دلار آمریکا، بازده اوراق خزانه و آمار اقتصاد کلان آمریکا که عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا هستند، چشم دوخته اند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت 13 نفر شرکت کردند که از میان آنها 53.8 درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. نیمی دیگر به دو دسته مساوی بین کاهش قیمت و قیمت خنثی تقسیم شدند.

    روند مشابه در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران خُرد دیده شد. از میان 839 نفری که رای دادند، 54.1 درصد به افزایش قیمت طلا خوش بین و 24.2 درصد بدبین بودند در حالی که 21.7 درصد نظر خنثی داشتند.

    صعود اونس طلا به بالای مرز 1800 دلار به عنوان نشانه مثبتی ارزیابی شد که بازار منتظر مشاهده آن است.

    مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: شاخصهای نیروی صعودی فعال شده اند و به نظر می رسد کف قیمتی در حدود 1773 دلار شکل گرفته است. حرکت به بالای 1800 دلار به کف رسیدن قیمت طلا را تایید خواهد کرد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: ریزش قیمت طلا از نقطه نظر فنی روند خود را طی کرده است. من به قیمت طلا در هفته آینده خوش بین هستم و به نظر می رسد بهبود معاملات طلا آغاز شده است.

    همچنین این دیدگاه وجود دارد که ریزش قیمت ناشی از سیگنال بانک مرکزی آمریکا بیش از حد بوده است به خصوص با در نظر گرفتن اظهاراتی که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در جلسه سه شنبه گذشته در برابر کنگره داشت.

    آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: با عقب نشینی مقامات بانک مرکزی آمریکا از موضع موافق با افزایش نرخهای بهره که اوایل ماه جاری داشتند و درک روزافزون از استمرار تورم، طلا از ریزش قیمت شدیدی که پس از نشست بانک مرکزی آمریکا داشت، بهبود پیدا خواهد کرد.

    چندلر خاطرنشان کرد یک سیگنال مثبت دیگر وضعیت بیت کوین است که پس از سقوط به پایین 30 هزار دلار، شاهد ازسرگیری روند صعودی نبود و هفته گذشته همه رشدی که از ابتدای سال تاکنون داشت را از دست داد.

    تحلیلگرانی که به افزایش قیمت طلا بدبین هستند به تقلای طلا برای بهبود پس از ریزش حدود شش درصدی که تحت تاثیر سیگنال بانک مرکزی آمریکا پیدا کرد، اشاره می کنند. آدام بوتون، استراتژی ارزی ارشد فارکس لایو گفت: طلا از زمان نشست بانک مرکزی آمریکا برای بهبود قیمت حتی چس از عقب نشینی دلار آمریکا، تقلا کرده است. این نشانه عالی نیست. ترجیح می دهم دست نگه دارم و چند روز دیگر منتظر بمانم اما اگر طلا تا چند روز آینده نتواند به بالای 1800 دلار صعود کند، یک نشانه فروش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر