قیمت طلای جهانی کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت و از اوج ۵ ماهه جلسه قبل عقب نشینی کرد زیرا تقویت دلار و بازدهی خزانه‌داری آمریکا در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی مهم در هفته جاری و در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پیامد جهانی درگیری خاورمیانه هستند، باعث کاهش تقاضا برای این دارایی بدون بازده شد.;

قیمت طلای جهانی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 10 دقیقه صبح به وقت شرقی با 7.9 درصد کاهش به 1973 دلار و 30 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.4 درصد کاهش به 1974 دلار و 30 سنت رسید.

    قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود از اواسط ماه مه رسید و در دو هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از اینکه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس ممکن است گسترده شود، ایمنی شمش را انتخاب کردند.

    افزایش مداوم بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح خود در بیش از یک و نیم دهه اخیر، قیمت طلای بدون بهره را بسیار پایین‌تر از رکورد بیش از 2000 دلار در هر اونس در 4 مه نگه داشته است.

    بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه 1.8 درصد افزایش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 23.23 دلار رسید، پلاتین 0.6 درصد کاهش یافت و به 889 دلارو 48 سنت رسید و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 1096 دلار و 15 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر