قیمت جهانی طلا ثابت ماند

عصر معدن- قیمت طلا امروز بدون تغییر خاصی نسبت‌به روز گذشته ۲۰۱۶ دلار و ۹۷ سنت در هر اونس معامله می‌شود.;

قیمت جهانی طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از رویترز، قیمت طلا از تمام افزایش قیمتی که طی هفته گذشته داشته عقب نشسته و تغییر چندانی در روز جمعه نداشته است. اطلاعات تورم آمریکا باعث شده بازار‌ها در مورد انتظار خود برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تجدیدنظر کنند.

    اطلاعات ضعیف اقتصادی چین و آمریکا باعث کاهش قیمت مس و سایر فلزات اصلی در بحبوحه افزایش ترس از رکود اقتصاد و کاهش تقاضا شده‌است.

    اما این ترس قیمت طلا را همچنان بالاتر از 2000 دلار در هر اونس نگه‌داشته، چون تقاضا برای این فلز گران‌بها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان ضعف اقتصاد افزایش می‌یابد. نگرانی در مورد بحران بانک‌داری در آمریکا هم سرمایه‌گذاران را به سمت طلا سوق داده است.

    ادامه افزایش شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا باعث شده بازار‌ها انتظار خود از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی پایین بیاورند که قیمت طلا را در روز گذشته پایین آورد.

    قیمت طلا امروز بدون تغییر خاصی نسبت‌به روز گذشته 2016 دلار و 97 سنت در هر اونس معامله می‌شود. قیمت طلا در معاملات آتی هم تا 2022 دلار و 5 سنت در هر اونس بالا رفته است.

    اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در روز چهارشنبه منتشر شد که نشان می‌داد تورم در این کشور کمی در آوریل کاهش یافت، اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی قرار دارد.

    سایر فلزات گران‌بها هم تغییر چندانی در روز جمعه نداشته‌اند. قیمت پلاتین و نقره به‌ترتیب 0.1 و 0.3 درصد در روز گذشته کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر