طلای جهانی خیال افزایش ندارد

عصر معدن- افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا برای بازار طلا به نظر می‌رسد قیمت‌ هفته را در پایین‌ترین سطح ۶.۵ ماهه به پایان رساند و با توجه به اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده سیاست محدودکننده پولی خود را برای آینده قابل پیش‌بینی حفظ می‌کند، ممکن است ضعف بیشتری در راه باشد.;

طلای جهانی خیال افزایش ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، این یک نقطه ضعف سه گانه برای طلاست زیرا این فلز گرانبها قیمت‌های کمتری را برای ماه، سه ماهه و هفته را خواهد داشت. هر اونس طلا در ماه دسامبر آخرین بار به قیمت 1865 دلار و 40 سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته تقریباً 4 درصد کاهش داشت. فلز زرد بدترین هفته خود از ژوئن 2021 را می‌بیند.

    در عین حال، طلا شاهد بدترین زیان ماهانه خود از ماه فوریه است که نشان‌دهنده پایین‌ترین میزان در سال تاکنون است. قیمت طلا در سه ماه گذشته 3.3 درصد کاهش داشته است.

    بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح خود از اکتبر 2007 یعنی بالای 4.6 درصد رسید. در همین حال، شاخص دلار آمریکا به بالای 106 واحد صعود کرد و به بالاترین حد خود از اواخر نوامبر رسید.

    کوین گریدی، رئیس فیوچرز و آپشن فینیکس اظهار کرد که طلا نسبتاً خوب نگه داشته است اما سرمایه‌گذاران اکنون به این واقعیت دست پیدا کرده‌اند که فدرال رزرو قرار نیست به این زودی نرخ‌های بهره را پایین بیاورد. نرخ‌های بالاتر به طلا آسیب می‌زند.

    اگرچه قیمت طلا در هفته گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته است اما برخی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت‌ها انتظار کاهش بیشتر داشته باشد و پایین‌ترین سطح سال را کمی بالای 1800 دلار در هر اونس به عنوان هدف اصلی بعدی مورد توجه قرار داده‌اند.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، با ادامه نزول شاخص‌های سهام و افزایش بازدهی بلندمدت، کاهش بیشتر قیمت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر