طلا به رشد هفتگی نرسید

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ افزایش یافت اما در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد.;

طلا به رشد هفتگی نرسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1756 دلار و 61 سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.4 درصد کاهش نشان می دهد که عمدتا به دلیل ریزش سنگین قیمتها در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر آمار اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش، به 1759 دلار و 70 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.1 درصد کاهش، در 1751 دلار و 80 سنت بسته شده بود.

    مایکل لانگفورد - مدیر شرکت مشاوره ایرگاید - درباره وضعیت بازار گفت: ادامه اختلالات مربوط به کووید 19 به معنای آن است که بانک‌های مرکزی سراسر جهان به اجرای تدابیر محرک مالی ادامه می دهد که تورم زا بوده و قیمت‌های طلا را در بلندمدت بالاتر می برد. در کوتاه مدت انتظار می رود طلا در بازه معاملاتی 1750 تا 1800 دلار بماند.

    بازارهای آسیایی روز جمعه تحت تاثیر پیامدهای شیوع کرونای دلتا در کشورهای متعدد منطقه نزولی بودند. در این بین دلار پس از آماری که نشان داد قیمت تولیدکننده آمریکا بزرگترین افزایش را در بیش از یک دهه گذشته داشته است، نزدیک به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته ایستاد.

    طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی دیده می شود و افزایش نرخ‌های بهره ممکن است به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه بزند.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت فیچ سولوشنز در یادداشتی پیش بینی کرد فشارهای تورمی موقتی خواهد بود و قیمت طلا در شش تا 12 ماه آینده به دلیل انتظارات برای رشد بازده واقعی اوراق قرضه تحت تاثیر رشد اقتصادی و کاهش تورم، پایینتر خواهد رفت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 23 دلار و 32 سنت رسید اما حدود چهار درصد کاهش هفتگی نشان می دهد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1019 دلار و 64 سنت رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی از ژوئن قرار دارد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در 2624 دلار و 81 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر