افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- بهای طلای جهانی امروز(چهارشنبه) افزایش یافت، زیرا کاهش اندک دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری به تثبیت طلا در نزدیکی سطح کلیدی ۱۹۰۰ دلار کمک کرد.;

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طلا تا ساعت 9 صبح به وقت شرقی با 5.5 درصد افزایش به 1902 دلار و 70 سنت رسید و از پایین‌ترین سطح پنج ماهه هفته گذشته فاصله گرفت. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.29 دلار افزایش به 1903 دلار و 70 سنت رسید.

    شاخص دلار کمتر از بالاترین سطح دو ماهه بود، در حالی که افزایشی که بازدهی خزانه‌داری آمریکا را به بالاترین حد در 16 سال اخیر رساند، متوقف شد و به طلای بدون بازده مهلت داد. نشست سالانه جکسون هول در وایومینگ در اواخر این هفته در مورد افزایش نرخ بهره، با تمرکز ویژه بر سخنرانی روز جمعه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بررسی خواهد شد.

    توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت فدرال رزرو باید این احتمال را در نظر داشته باشد که اقتصاد به جای کندی، با پیامدهای موثر برای مقابله با تورم شروع به شتاب مجدد کند. داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات‌متحده، شرط‌هایی را افزایش داده است که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ‌ها را بالاتر نگه می‌دارد و تمایل برای طلا را کاهش می‌دهد، همانطور که در دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه طلا منعکس می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌ها در روز سه‌شنبه 0.5 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ژانویه 2020 بازگشت.

    در بازار سایر فلزات، هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش به 23.49 دلار رسید و پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 920 دلار و چهار سنت رسید. پالادیوم در 1260 دلار و 23 سنت ثابت ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر