معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش ۱۰۰درصدی تولید لوله گستر و فولاد اسفراین

بهره برداری کامل طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین تا پایان امسال

عصر معدن- معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از کارخانجات لوله گستر و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، بیان کرد: در سال جاری شاهد جهش تولید ۱۰۰درصدی محصولات دو واحد صنعتی تابعه این سازمان در اسفراین هستیم .;

افزایش ۱۰۰درصدی تولید لوله گستر و فولاد اسفراین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا همچنین از بهره برداری کامل طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین تا پایان امسال خبر داد .

    معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه بازدید از دوقلوهای صنعتی اسفراین با اشاره به اینکه این دو واحد صنعتی از صنایع استراتژیک کشور به حساب می آیند ابراز امیدواری کرد که اقدامات توسعه ای در این واحدها موجب افزایش اشتغال مستقیم و جانبی در منطقه شود.

    صالحی نیا افزود: با بهره برداری کامل طرح تکمیلی ظرفیت ذوب و تولید مجتمع فولاد اسفراین سالانه 60 هزار تن افزایش می یابد.

    به گفته معاون وزیر صمت با راه اندازی سیستم ریخته گری پیوسته CCM علاوه بر افزایش بسیار بالای کیفیت و همگنی و خلوص شمش ها با حذف دوریز و ضایعات برش شمش بیش از 20 درصد بهره‌ وری در میزان محصول ایجاد می شود .

    صالحی نیا همچنین با اشاره به قراردادهای اخیر لوله گستر اسفراین در نمایشگاه نفت، تصریح کرد : در این نمایشگاه مسئولان وزارت نفت از جمله وزیر نفت توانمندی ساخت داخل این شرکت را نمونه ای موفق ارزیابی کردند.

    گفتنی است که در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت ، شرکت لوله گستر اسفراین و پیمانکاران طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی نفت ایران قراردادهای به ارزش معادل 20 میلیون یورو برای تولید و تامین انواع لوله های جداری و جریانی نفت به امضاء رساند.

    رئیس هیات عامل ایدرو همچنین در خصوص تحریم مجتمع صنعتی اسفراین گفت : اگرچه هر تحریمی در وهله اول نگرانی ها را بدنبال دارد اما با توجه به تجربه های انباشته کشور در مقابله با تحریم ها و افق پیش رو ، محدویت ها را به فرصتهای جدید برای رشد تولید و تنوع در مقاصد صادراتی بدل خواهیم کرد .

    معاون وزیر صمت را در این دیدار معاونان و مدیران ایدرو و مسولان استان خراسان شمالی از جمله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ؛ فرماندار و سایر مدیران منطقه ای همراهی می کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر