یک پیش‌بینی از بازار طلای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه در آمریکا بالا بود و به بالاترین حد در ۲.۵ ماه گذشته رسیده بود، در حالی که نقره یک شبه به بالاترین میزانش در ۴.۵ ماه گذشته دست یافت. بر این اساس طلای دسامبر با ۱۱.۸ دلار افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۲۰ سنت رسید و نقره دسامبر ۰.۰۸۲ دلار کاهش یافت و به ۲۱.۶۲ دلار رسید.;

یک پیش‌بینی از بازار طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، شاخص سهام اس‌اندپی به بالاترین حد در دو ماه گذشته رسید و شاخص نزدک به بالاترین حد در شش هفته گذشته رسید. دانشگاه میشیگان روز جمعه اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده آن به 54.7 کاهش یافته که نسبت به 59.9 در اکتبر کاهش یافته است.

    یکی از ویژگی‌های بازار در اواخر هفته سقوط شاخص دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده است.  شکست صعودی این هفته از محدوده نوسان معاملاتی نشان می‌دهد که احتمال افزایش بیشتر در آینده نزدیک وجود دارد. هدف قیمت صعودی بعدی این است که مقاومتی بالاتر از در 1800 دلار ایجاد کند و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این هفته 1667 دلار و 10 سنت است.

    بر اساس گزارش کیتکو نیوز، ممکن است توانایی دولت ایالات‌متحده و فدرال رزرو برای دستکاری قیمت طلا از طریق نرخ بهره و دلار قوی آمریکا به پایان برسد. بر اساس آخرین گزارش دانشگاه میشیگان، با افزایش شدید بدبینی مصرف‌کنندگان در ماه نوامبر و بالا ماندن انتظارات تورمی، بازار طلا به رشد بالای 1750 دلار در هر اونس ادامه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر