ثبات در بازار طلای جهانی

عصر معدن- قیمت جهانی طلا با توجه به جلسه فدرال رزرو آمریکا برای کاهش ماهانه تعیین شد.;

ثبات در بازار طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، قیمت جهانی طلا در مسیر اولین کاهش ماهانه خود در چهار سال گذشته قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران برآورد خود را از کاهش سریع و دقیق نرخ بهره در ایالات‌متحده کاهش دادند و منتظر اظهارات فدرال رزرو ایالات‌متحده هستند.

    قیمت جهانی طلا امروز، چهارشنبه (31 ژانویه) پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته‌ای 2048 دلار و 12 سنت در جلسه قبل، در 2035 دلار و 9 سنت در هر اونس ثابت بود. قیمت‌ها در این ماه تاکنون 1.3 درصد کاهش یافته است. قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد افزایش به 2034 دلار و 60 سنت رسید.

    بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره IRPR در گروه بورس اوراق بهادار لندن  LSEG، معامله گران در حدود 130 واحد پایه کاهش نرخ فدرال رزرو برای سال جاری قیمت‌گذاری کردند که نسبت به شرط بندی‌ها در پایان سال 2023 کمتر است. قیمت‌گذاری در بازار پول نشان می‌دهد که شانس کاهش نرخ بهره در ماه مارس از حدود 90 درصد در ماه گذشته به 43 درصد کاهش یافته است.

    شاخص دلار آمریکا با افزایش بیش از 2 درصدی تا کنون در ژانویه در مسیر ثبت بهترین ماه خود از سپتامبر قرار گرفت. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر یعنی 4.0261 درصد رسید اما همچنان بالاتر از پایان سال یعنی 3.86 درصد بود. تمرکز بازار به بیانیه فدرال رزرو در پایان جلسه دو روزه آن تغییر خواهد کرد که انتظار می‌رود نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

    طبق گزارش رویترز، داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در دسامبر افزایش یافت در حالی که اعتماد مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ژانویه به بالاترین میزان در دو سال گذشته افزایش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.2 درصد کاهش به 23.12 دلار در هر اونس رسید، پلاتین ثابت در 920.57 دلار آمریکا بود و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 975.49 دلار رسید و هر سه برای کاهش ماهانه آماده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر