کاهش قیمت جهانی طلا

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ کاهش به ۱۹۱۴ دلار و ۱۵ سنت رسید.;

کاهش قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، قیمت نفت امروز در حدود بالاترین رقم طی دو هفته گذشته باقی مانده و بهترین عملکرد هفتگی را طی 6 هفته گذشته داشته است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در آستانه سخنرانی مقامات بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله رئیس فدرال رزرو آمریکا کاهش یافته است. این سخنان می‌تواند دورنمای سیاست افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

    انتظار می‌رود رئیس بانک مرکزی اروپا و رئیس فدرال رزرو آمریکا امروز در همایش اقتصادی سالانه جکسون هال سخنرانی کنند.

    برخی مقامات فدرال رزرو آمریکا دیروز از افزایش سود بازار اوراق قرضه استقبال کردند، چون عقیده دارند می‌تواند به بانک مرکزی برای رسیدن به هدف تورم 2 درصدی کمک کند و دیگر نیازی به افزایش دوباره نرخ بهره نیست.
    اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان دیروز اعلام کرد دارایی‌های آن 0.10 درصد کاهش یافته است.
    کند شدن رشد اقتصاد در چین تقاضا برای طلا را پایین آورده و واردات طلای این کشور از طریق هنگ کنگ را برای سومین ماه پیاپی در ژوئیه کاهش داده و به پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسانده است.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.53 درصد کاهش به 24 دلار و 45 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد کاهش، 936 دلار و 81 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر