افزایش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا امروز، پنجشنبه (۱۸ ژانویه) به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت اما با کاهش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ پس از اظهارات تند مقامات بانک مرکزی و داده‌های قوی، نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود باقی ماند.;

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، یک روز پس از سقوط به 2001 دلار و 72 سنت که پایین‌ترین میزان از 13 دسامبر است، با 0.2 درصد افزایش به 2010 دلار و 59 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.3 درصد افزایش به 2012 دلار و 40 سنت رسید.

    دلار آمریکا 0.2 درصد کاهش یافت که باعث شد طلای با قیمت دلار برای دارندگان ارز خارجی ارزان‌تر شود. بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت.

    خرده فروشی ایالات‌متحده در دسامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و اقتصاد را در سال جدید ثابت نگه داشت.

    فایننشال تایمز گزارش داد، اگر سیاستگذاران خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهند، تورم را می‌توان دید و هشدار داد که نزول تورم به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی احتمالاً در ماه‌های آینده کند می‌شود.

    طبق گزارش رویترز، نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. نرخ تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده بریتانیا برای اولین‌بار در 10 ماه گذشته در دسامبر افزایش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش به 22.61 دلار رسید، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 885.38 دلار رسید و پالادیوم 1.2 درصد افزایش یافت و به 926.54 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر