افزایش اندک قیمت جهانی طلا

عصر معدن- قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) از پایین‌ترین سطح اخیر خود بالاتر بود و با وجود اینکه بازدهی خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود طی ۱۶ سال اخیر رسید، دارایی‌های بدون بازده را حفظ کرد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشست بانک‌های مرکزی در هفته جاری درباره نرخ‌های بهره هستند.;

افزایش اندک قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 5 دقیقه صبح به وقت شرقی با 0.6 درصد افزایش به 1895 دلار و 10 سنت رسید که بالاتر از پایین‌ترین حد خود در پنج ماه گذشته بودد. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.03 درصد افزایش به 1896 دلار و 10 سنت رسید.

    قیمت طلا پس از یک هفته کاهش متوالی، در روز دوشنبه 0.3 درصد بالاتر رفت و بهترین روز خود در بیش از دو هفته گذشته را گزارش کرد. کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد ACY Securities گفت: خریداران منتظر بودند تا ببینند طلا تا کجا می‌تواند سقوط کند و این می‌تواند شروعی برای ورود مجدد آنها به بازار باشد. او گفت که هرگونه اصلاح در دلار آمریکا از اوج‌های اخیر می‌تواند باعث افزایش شدید قیمت در بازار طلا شود.

    بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری به بالاترین حد خود رسید که آخرین بار در نوامبر 2007 مشاهده شد زیرا اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات‌متحده این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا حفظ می‌کند، نرخ‌های بالاتر بازده اوراق قرضه را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند و باعث می‌شود شمش‌های بدون بازده جذابیت کمتری داشته باشند.

    بر اساس گزارش رویترز، نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه در نشست بانک‌های مرکزی در جکسون هول، وایومینگ برای چشم انداز نرخ بهره در نظر گرفته خواهد شد. اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان، از روز دوشنبه جریان خروجی خود را از سر گرفت.

    در بازار سایر فلزات، نقره با 0.3 درصد کاهش به 23.27 دلار در هر اونس رسید و پلاتین در 909 دلار و 41 سنت ثابت ماند. پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 1243 دلار و 91 سنت رسید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر