کارخانه طلای خوی به دلیل نبود زیرساخت‌ها امکان بهره برداری ندارد

عصر معدن- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: کارخانه استحصال شمس طلا در این شهرستان به دلیل نبود زیرساخت های روشنایی معابر، آسفالت جاده منتهی به کارخانه، گاز و خط تلفن امکان بهره برداری ندارد.;

کارخانه طلای خوی به دلیل نبود زیرساخت‌ها امکان بهره برداری ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، ایرج مرندی با اشاره به 12 ماهه بودن قرارداد ساخت این کارخانه، افزود: ساخت و آماده سازی این واحد هشت ماهه به اتمام رسیده و از فروردین سال جاری آماده بهره برداری است اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی «ایواوغلی»، آغاز بکار نکرده است.

    وی اضافه کرد: یک شرکت ایرانی با مشارکت سرمایه‌گذار چینی به ایجاد این واحد فرآوری طلا و نقره در شهرستان اقدام کرده است.

    وی به میزان سرمایه گذاری طرف چینی در این پروژه اشاره و بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح 104 میلیارد و 181 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

    وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این واحد تولیدی برای 81 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: 30 نفر از این نفرات از کشور چین بوده و 51 نفر ایرانی هستند.

    رئیس اداره صمت خوی گفت: این واحد در زمینی به مساحت 10 هزار و زیربنای پنج هزار مترمربع در شهرک صنعتی «ایواوغلی» در حال احداث است و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    مرندی افزود: این واحد قابلیت تولید 300 کیلوگرم طلا و 300 کیلوگرم نقره در سال را دارد و با اتمام آن، صنعت پایین دستی طلا و نقره در شمال استان پررونق می‌شود.

    آذربایجان غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و 52 نوع از 68 ماده معدنی شناسایی شده در کشور در این استان شناسایی شده که 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع در مرحله بهره برداری است.

    طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلی متال ها از با ارزش ترین ذخایر معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر