بازار طلای جهانی همچنان تحت فشار

عصر معدن- قیمت طلا حفظ شد زیرا فروش مسکن موجود در ایالات‌متحده در ماه اکتبر ۵.۹ درصد کاهش یافت که تقریباً مطابق با انتظارات است.;

بازار طلای جهانی همچنان تحت فشار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، تحلیل‌ها نشان می‌دهند بازار طلا همچنان تحت فشار است و حمایت جدید در حدود 1750 دلار در هر اونس را آزمایش می‌کند زیرا بازار مسکن ایالات‌متحده شاهد ضعف بیشتر اما نسبتاً مطابق با انتظارات بود. قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به 1751 دلار و 10 سنت و قیمت طلای آمریکا نیز به 1752 دلار و 10 سنت رسید.

    بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی نشان نمی‌دهد زیرا دلار آمریکا شاهد حرکت تازه‌ای در حال حرکت به آخر هفته است. هر اونس طلا آخرین بار با 0.51 درصد کاهش به 1754 دلار رسید.

    قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا تقریباً بدون تغییر معامله شد. شاخص ضعیف‌تر دلار آمریکا با کاهش قیمت نفت‌خام به پایین‌ترین حد پنج هفته اخیر در یک شبه جبران می‌شود. بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده در اواخر این هفته اندکی افزایش یافته که برای فلزات امن کمی نزولی است. معامله‌گران فلزات گرانبها به دنبال جرقه‌ای از اخبار برای افزایش بیشتر قیمت هستند.

    طلای دسامبر با 0.4 دلار افزایش به 1763 دلار و 40 سنت و نقره دسامبر 0.22 دلار به 21.195 دلار رسید. بازارهای سهام جهانی هم یک شبه درهم تنیده بودند. نگرش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در ایالات‌متحده در اواخر این هفته پس از گزارش فروش خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه اکتبر که روز چهارشنبه منتشر شد، اندکی خوش‌بین است. با این‌حال، این شور و شوق مقامات فدرال رزرو آمریکا که ظاهراً گفتند اقتصاد ایالات‌متحده باید برای مدتی در رکود فرو رود تا تورم مشکل‌ساز را کاملاً مهار کند، کمرنگ شد.

    بر اساس گزارش رویترز، هدف قیمت صعودی بعدی این است که یک مقاومت نزدیک بالاتر از مقاومت در 1800 دلار ایجاد کند و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از حمایت فنی در پایین‌ترین سطح 1667 دلاری هفته گذشته بکشاند. ابتدا مقاومت در بالاترین قیمت روز پنجشنبه 1777 دلار و 60 سنت و سپس در بالاترین سطح این هفته 1791 دلار  و 80 سنت مشاهده شد. حمایت اول در پایین‌ترین سطح این هفته 1755 دلار و 80 سنت و سپس در 1750 دلار مشاهده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر