طلا وارد کانال ۱۶۰۰ دلار خواهد شد؟

عصر معدن- تحلیلگران اظهار کردند: بعد از کاهش نزدیک به ۲۵ دلار پس از سخنرانی مورد انتظار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طلا ممکن است در خطر سقوط تا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس باشد، مگر اینکه خریداران برای خرید این افت وارد عمل شوند.;

طلا وارد کانال ۱۶۰۰ دلار خواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طلا با افت 0.8 درصدی هفته را به پایان می‌رساند، در حالی که معاملات آتی طلای کمکس در دسامبر با 1.32 درصد کاهش در روز به 1748 دلار رسید. قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به 1739 دلار و 10 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به 1740 دلار و 10 سنت رسید.

    جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سمپوزیوم جکسون هول گفت: تغییر چشمگیری از سوی فدرال رزرو در راه نیست و نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تر از آنچه بازارها انتظار دارند، بالا خواهند ماند.

    پاول روز جمعه گفت: بازیابی ثبات قیمت احتمالا مستلزم حفظ یک سیاست بازدارنده برای مدتی است. سوابق تاریخی به شدت نسبت به سیاست‌های ضعیف پیش از موعد هشدار می‌دهد.

    پاول همچنین افزایش 75 واحدی دیگر را در نشست آتی سپتامبر رد نکرد و تکرار کرد که به داده‌های کلان منتشر شده در سه هفته آینده بستگی دارد. پاول گفت: تصمیم ما در نشست سپتامبر به مجموع داده‌های دریافتی و چشم‌انداز در حال تحول بستگی دارد.

    رئیس فدرال رزرو می‌خواهد از اشتباهات دهه 1970 اجتناب کند، به همین دلیل است که او اکنون قصد دارد تهاجمی عمل کند. پاول خاطرنشان کرد: کاهش تورم موفق ولکر در اوایل دهه 1980 به دنبال تلاش‌های ناموفق متعدد برای کاهش تورم در 15 سال گذشته بود. در نهایت یک دوره طولانی از سیاست‌های پولی بسیار محدودکننده برای مهار تورم بالا مورد نیاز بود. هدف ما این است که با اقدام قاطعانه در حال حاضر از این نتیجه جلوگیری کنیم.

    بارت ملک، رئیس استراتژی کالای جهانی TD Securities گفت: اولویت‌های پاول در نشست سپتامبر مشخص است؛ برای جلوگیری از اشتباهات گذشته، با اقدامات تهاجمی ادامه دهید.

    فدرال رزرو به تاریخ و آنچه در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 رخ داد نگاه می‌کند. به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند محدودیت ایجاد کنند و نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارند. ملک به کیتکو نیوز گفت: آنها نمی‌خواهند شرایطی ایجاد شود که اجازه دهند تورم ریشه‌دار شود. بسیاری از افراد فکر می‌کردند که با کاهش سرعت اقتصاد، فدرال رزرو تسلیم خواهد شد.

    به گفته ملک، به احتمال زیاد در هفته آینده قیمت طلا زیر 1700 دلار در هر اونس خواهد بود. او گفت: تا زمانی که مطمئن نباشیم فدرال رزرو مسیر خود را معکوس خواهد کرد، هیچ تغییر بزرگی برای صعود قیمت طلا وجود ندارد و این تا اواخر سال 2023 بعید است.   پشتیبانی قوی در حدود 1690 تا 1700 دلار وجود دارد  اما اگر این نقض شود، کاهش به 1600 دلار تعجب آور نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر