کاهش قیمت طلای جهانی به نفع چین شد

عصر معدن- کارشناسان صنعت طلای جهانی در کنفرانسی در هفته جاری اعلام کردند که انتظار می‌رود چین به عنوان بزرگترین خریدار رسمی طلا پس از کاهش قیمت‌ها از بالاترین رکورد در ماه می، خرید شمش خود را از سر بگیرد.;

کاهش قیمت طلای جهانی به نفع چین شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، داده‌های رسمی بانک خلق چین نشان داد که دارایی‌های آن پس از افزودن به ذخایر طلای خود برای 18 ماه متوالی، در ماه می بدون تغییر بوده و قیمت‌های نقدی جهانی را به شدت کاهش داد.

    دیوید تایت، مدیر عامل شورای جهانی طلا در حاشیه کنفرانس فلزات گرانبها آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور به رویترز گفت داده‌های چین یک توقف را نشان می‌دهد. آنها فقط منتظرند و اگر قیمت‌ها به سطح 2200 دلار در هر اونس اصلاح شود، دوباره از سر گرفته می‌شود.

    طلای جهانی در روز دوشنبه پس از بزرگترین افت روزانه آن درسه سال و نیم اخیر در پی داده‌های چین در مورد ذخایر، حدود 2300 دلار در هر اونس معامله شد. بازار در 20 می به رکورد 2449 دلار و 89 سنت در هر اونس رسید که ناشی از انتظارات کاهش نرخ بهره و خرید قوی بانک مرکزی، ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی بود.

    بانک مرکزی چین میزان طلای ورودی به چین را از طریق سهمیه‌بندی به بانک‌های تجاری کنترل می‌کند. طبق گزارش شورای جهانی طلا، این بزرگترین خریدار رسمی بخش طلا در سال 2023 با خرید خالص 7.23 میلیون اونس  بود که بیشترین میزان خرید در هر سال از حداقل سال 1977 است. بانک مرکزی چین در ماه آوریل 60 هزار اونس تروا طلا به ذخایر خود اضافه کرد.

    نظرسنجی انجمن رسمی موسسات پولی و مالی نشان داد که بانک‌های مرکزی قصد دارند در 12 تا 24 ماه آینده به افزایش میزان طلا ادامه دهند. بانک‌های مرکزی در حال خرید طلا هستند و چین خریدار اصلی است. احساسات نسبت به طلا به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتخابات صعودی است. رئیس انجمن بازار شمش سنگاپور گفت انتظار می‌رود چین خرید بیشتری داشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا در طول تاریخ به عنوان پوششی در برابر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی شهرت داشته و در میان نگرانی‌های اقتصادی مداوم و ضعیف‌تر شدن یوان، گزینه سرمایه‌گذاری ترجیحی در چین بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
          آخرین اخبار