نگاهی به ۱۰ کشور طلایی جهان

عصر معدن- "طلا" علاوه بر زیبایی و جذابیتی که همواره برای انسان داشته، در همه ادوار تاریخی به عنوان سرمایه قابل اعتماد به شمار می‌آمده است و در بیشتر فرهنگ ها از طلا به عنوان هدیه ای ارزشمند استفاده می شده است.;

نگاهی به ۱۰ کشور طلایی جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، زیبایی و ارزش طلا زمانی چندین برابر می شود که این فلز درکنار سنگ های ارزشمند قیمتی یا همان جواهرات قرار گیرد.
    در این گزارش که از سوی یکی از سایت‌های تخصصی در حوزه طلا و جواهر ( جواهری بینا) تهیه شده، شما را با 10 کشور دارنده ذخایر طلا و جواهر آشنا می‌کنیم.

    10. مصر : 27.9 تن
    از پیش از قرن 13 قبل از میلاد، مصری های باستان به دنبال طلا بوده اند و امروز در  نقشه تورین پاپیروس مکان هایی که طلا و یا  معادن طلا یافت می‌شود موجود است.
    آنها طلاها را مورد احترام قرار می دادند  و به عنوان “بخشی از  خدایان”  خود می دانستند.

    9. روسیه : 30.2 تن
    در طول چند سال گذشته، بانک مرکزی روسیه یکی از بزرگترین خریداران خالص طلا بوده است، زیرا ملت تلاش می کند تا پول خود را حفظ کند اما مصرف کنندگان معمولی نیز طلا و جواهر استفاده بسیار داشته اند و مجموعا تا سال 2016 , 30.2 تن را خریداری کرده اند.

    8. اندونزی : 34.2 تن

    اندونزی بزرگترین معدن طلای جهان و یکی از بزرگترین معادن طلا، پروژه گراسبرگ است که در آن تقریبا 18،000 نفر کار می کنند.

    7.عربستان صعودی : 38.1 تن طلا
    قانون اسلام یا شریعت مدت زمان طولانی اجازه سرمایه گذاری در شمش طلا را نداشت اما در دسامبر 2016، شور و شوق فراوانی را اعلام کرد که فلزی زرد برای اولین بار به عنوان سرمایه گذاری برای شریعت مطابقت دارد.

     

    6. ترکیه : 39.7 تن
    از یک دوره ای به بعد ترکیه بیشترین واردات طلا  را بصورت روزانه و در نهایت ماهانه داشته است.
    کشورهای  اوراسیا در ماه ژانویه 62.8 تن فلز زرد مصرف کرده اند که بیشتر از بانک های مرکزی بسیاری از کشورها بوده است که این مساله جای تعجب ندارد زیرا مصرف کنندگان ترکیه اشتها زیادی برای استفاده جواهرات طلا دارند.

    5. ایران : 39.7 تن
    در سال 2016 ایران پنجمین خریدار جواهرات طلا بود و تا کنون این کشور در خاورمیانه به همین روند پیش رفته است.
    به گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، خرید طلا و جواهر طلا در ایران طی سه ماه اول سال 2017، 27 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    4. امارات متحد عربی  : 46.2 تن
    دبی در سراسر جهان به عنوان یکی از نخستین مراکز طلا و جواهر شناخته شده است. بازار طلا Souk دارای حدود 300 فروشگاه است، که همه آنها طلا و جواهرات طلا  هستند. یک تحقیق در سال 2011 که توسط کمیسیون تجارت ایتالیا انجام شده است نشان می دهد که امارات دارای بالاترین درآمد سرانه خرید طلا در جهان است. 

     

     

    3. ایالات متحده امریکا : 138.2 تن
    طلا راش کالیفرنیا (1855-1848) نه تنها دولت طلایی را بر روی نقشه قرار داده است، بلکه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معدن طلای جهان نیز محسوب می شود. تخمین زده شده که  از هر 10 تن 9 تن  از طلا هایی بخش بالایی زمین استخراج شده است.

    2.هند : 463.1 تن
    عشق هند به طلا به هزاران سال برمیگردد. امروزه خانوارهای هند دارای بزرگترین ذخایر طلای خصوصی در جهان هستند. که تقریبا 24000 تن آن است حتی یک عبارت وجود دارد: "در هند، ازدواج  بدون طلا ازدواج نیست."

     

    1. چین : 612.5 تن
    در سال 2016، چین بیشتر جواهرات طلا را از هند و ایالات متحده خریداری کرد. مک کینزی  معتقد است که تا سال 2025، چین به 44 درصد از بازار جهانی لوکس کمک خواهد کرد.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر