پیش‌بینی کاهش قیمت طلا به دنبال بهبود رشد اقتصاد جهان

عصر معدن- تحلیلگران و تاجران پیش‌بینی قیمت طلا را تا حدود ۱۷۷۵ دلار در هر اونس نسبت به اوج ۲۰۷۲.۵۰ دلار در اوت سال گذشته میلادی پایین آورده‌اند و آن را نتیجه بهبود رشد اقتصاد جهان می‌دانند.;

پیش‌بینی کاهش قیمت طلا به دنبال بهبود رشد اقتصاد جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، تحلیلگران و تاجران پیش‌بینی قیمت طلا را پایین آورده‌اند و بسیاری عقیده دارند طلا به اوج قیمت سال گذشته میلادی باز نمی‌گردد چون بهبود اقتصاد جهان تقاضا برای این فلز گرانبها را به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن پایین می‌آورد.

    قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود 1775 دلار در هر اونس نسبت به اوج 2072.50 دلار در اوت سال گذشته میلادی پایین آمده است یعنی زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا اقتصادهای جهان را راکد کرده بود و بانک‌های مرکزی مجبور شده بودند نرخ بهره را پایین آورده و به بازار پول تزریق کنند.

    سود اوراق قرضه دولتی که رقیب طلا است، در سال گذشته میلادی سقوط کرد ولی حالا سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته که دیر یا زود به قیمت طلا آسیب می‌رساند.

    نظرسنجی از 42 تحلیلگر و تاجر نشان می‌دهد قیمت طلا در سال جاری میلادی برابر با 1784 دلار و در 2022 برابر با 1743 دلار هر اونس خواهد بود یعنی بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی که برابر با 1925 و 1980 دلار در هر اونس بودند. این ارقام سه ماه پیش در یک نظرسنجی مشابه  پیش‌بینی شده بودند.

    تحلیلگران عقیده دارند برخی رویدادها می‌تواند تقاضا برای طلا را دوباره افزایش دهد. رویدادهایی مانند ضعف دلار آمریکا، افزایش تورم، سقوط بازارهای سهام یا یک موج جدید ویروس کرونا که روند رشد اقتصاد جهان را از مسیر خارج کند.

    این تحلیلگران همچنین تاکید کردند احیای تقاضا برای طلا در آسیا جلوی سقوط بیش از حد ارزش آن را می‌گیرد.

    بیشتر تحلیلگران عقیده دارند عملکرد نقره در سال جاری میلادی به خاطر مصرف بالای آن در صنعت بهتر از طلا خواهد بود. مقادیر بالایی از نقره در صنایعی مانند الکترونیک و پنل‌های خورشیدی به کار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر