تولید ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در کشور

عصر معدن- ­معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.;

تولید ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، سید محمد موسوی با اشاره به نوسازی ماشین آلات راهسازی‏‌, گفت: در حوزه ماشین آلات معدنی و راهسازی، 15 هزار ماشین آلات فرسوده بالای 20 سال عمر را داریم. به همت بخش خصوصی 10 شرکت توانمند ایرانی، توانستند در سال 1401 به نسبت سال 1400، صد در صد رشد تولید داشته باشند که 3 هزار و 500 دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی در کشور تولید کردیم.

    به گفته معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، این روند رشد را امسال هم خواهیم داشت و برنامه ریزی برای رشد 40 درصدی تولید را طراحی کرده ایم.

    وی با بیان اینکه در سه سال آینده ما نوسازی ماشین آلات معدنی و راهسازی را خواهیم داشت، گفت: عمده مشکل شرکت‌های تولیدی، تامین مواد اولیه است که امیدوارم برنامه ریزی‌هایی که برای تامین مواد اولیه داشته ایم، یک رویکرد مناسبی را برای تولید ریل گذاری کنیم.

    موسوی می‌گوید: بازار‌های صادراتی، مهم‌ترین هدف برای تولیدکنندگان ایرانی است تا بتوانند از محل صادرات، به ارزآوری برسند.

    به گفته معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، در هفته آینده نمایشگاه اوراسیا برگزار خواهد شد. ایران موفق به امضای تفاهم نامه تجاری با آن‌ها شده که شامل کشور‌های روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان می‌شود، 250 میلیارد دلار واردات این کشورهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر