قیمت طلای جهانی کاهشی شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ که سرمایه گذاران را به سوی داراییهای پرریسک هدایت کرد و انتظارات برای تصویب بسته محرک مالی در آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، کاهش یافت.;

قیمت طلای جهانی کاهشی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1836 دلار و هشت سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1839 دلار و 90 سنت رسید.

    هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: خوشحالی که پیرامون واکسن کووید 19 وجود دارد احتمالا معرفی تدابیر تسهیل پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا و بسته کمک مالی در آینده نزدیک را تحت الشعاع قرار می دهد اما طلا می تواند در سال 2021 که خوش بینی به واکسن تعدیل می شود و سرمایه گذاران به رشد انتظارات تورمی منعکس می شوند، صعود کند.

    تزریق واکسن کووید 19 شرکت فایزر از روز یکشنبه در آمریکا آغاز شد و امیدها به احیای اقتصادی سریعتر را برانگیخت و صعود بازارهای سهام آسیایی را به دنبال داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، اما امیدواری به تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا کاهش قیمت طلا را محدود کرد. طرح بسته 908 میلیارد دلاری در تلاش برای به تصویب رسیدن به دو بخش تقسیم شده و روز دوشنبه معرفی می شود.

    بازارها اکنون روی نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که از روز سه شنبه آغاز می شود، متمرکز شده اند. سرمایه گذاران پیش بینی می کنند بانک مرکزی خرید اوراق بلندمدت خزانه داری را برای مهار رشد بازده افزایش می دهد که ارزش دلار را پایین می برد.

    طلا که پناهگاه امن دارایی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است، از ابتدای سال 2020 تاکنون تحت تاثیر کاهش نرخهای بهره و اقدامات محرک مالی بی سابقه 21 درصد رشد قیمت داشته است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 23 دلار و 97سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، در 1017 دلار و 34 سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 2328 دلار و 74 سنت رسید.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر