روند صعودی طلا مهار شد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتشار آمار اقتصادی مثبت در آمریکا و نتایج امیدوارکننده آزمایش یک واکسن کووید ۱۹ که تقاضا برای دارایی‌های امن را ضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.;

روند صعودی طلا مهار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 1766 دلار و 79 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه تا مرز 1788 دلار و 96 سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال 2012 بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، 1776 دلار و 80 سنت معامله شد.

    به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، خوش‌بینی بازارها به رشد اقتصادی باعث شده است، قیمت طلا با اندکی فشار کاهشی روبرو شود. روند اخیر منعکس‌کننده کشمکش میان نگرانی‌ها پیرامون افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و امیدها برای یافتن واکسن کووید 19 و آمار اقتصادی مثبت آمریکا است.

    فعالیت بخش تولید آمریکا در ژوئن بهبود پیدا کرد و به بالاترین حد در بیش از یک سال اخیر رسید. نظرسنجی‌های مشابه در چین، آلمان و فرانسه هم از بهبود فعالیت بخش تولید این کشورها حکایت داشت. آمارهای اقتصادی مثبت و خوش‌بینی به احتمال دستیابی به واکسن کووید 19 به صعود بازارهای سهام کمک کرد.

    با این حال شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی عنوان کرد که اوضاع همچنان به نفع خریداران طلا مانده زیرا نرخ‌های بهره واقعی پایین مانده و این موضوع به بالا ماندن قیمت طلا کمک خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه در ژوئن و آمار هفتگی متقاضیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا هستند تا به ارزیابی روند احیای اقتصاد این کشور بپردازند.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و روند کاهش قیمت طلا را محدود ساخت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در 1904 دلار و هفت سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 816 دلار و 26 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 17 دلار و 90 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر