مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد؛

توسعه بخش معدن نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقی دارد

عصر معدن- مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد که توسعه بخش معدن رویکردی مناسب و نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقی دارد.;

توسعه بخش معدن نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»  به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان اردبیل، «مسعود ایرانی» مدیرکل صمت استان اردبیل در خصوص اهمیت معدن در توسعه اقتصادی استان گفت: توسعه بخش معدن رویکردی مناسب و نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقی دارد لذا هراندازه تحقیقات‌مان نسبت به ذخایر زیرزمینی معدنی در منطقه بیشتر باشد به همان اندازه می‌توانیم در جهت توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال از آن استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه منابع معدنی نعمتی خدادادی است، افزود: در استان اردبیل علاوه بر معادن مصالح ساختمانی و مصالح مورد نیاز پروژه‌های عمرانی، معادن فلزی نیز وجود دارد که وجود ذخایر این نوع مواد معدنی ارزش معادن استان را دوچندان می‌کند.

    مدیرکل صمت استان اردبیل با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر مطالعات و اکتشافت معدنی از سوی شرکت‌های داخلی صورت گرفته، یادآور شد: این فعالیت‌ها و مطالعات همچنان در چندین زون معدنی ادامه دارد که دستیابی به معادن فلزی در مشکین شهر به‌علت همین فعالیت‌ها بوده است.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا از حضور همه سرمایه‌گذاران معدنی برای انجام فعالیت‌های معدنی در سطح استان کاملاً حمایت می‌کنیم.

    ایرانی همچنین گفت: با ادامه بررسی در محدوده‌ها و پهنه‌های معدنی استان و انجام عملیات اکتشاف و رسیدن به محدوده‌های امیدوار کننده در اسرع وقت پروانه‌های اکتشاف برای آنها صادر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر