با افزایش ارزش دلار، طلا از اوج عقب‌نشینی کرد

عصر معدن- قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) بعد از آن که به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید، کاهش یافت زیرا دلار قوی‌تر جذابیت شمش به قیمت دلار را کاهش داد و با حمایت از کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا مقابله کرد.;

با افزایش ارزش دلار، طلا از اوج عقب‌نشینی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 صبح به وقت شرقی با 4.2 درصد کاهش به 1696 دلار و 40 سنت رسید و بالاترین قیمت خود از 14 سپتامبر را با قیمت 1702 دلار و 39 سنت به ثبت رساند. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با 0.25 درصد کاهش به 1697 دلار و 40 سنت رسید.

    شاخص دلار پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از 23 سپتامبر، 0.1 درصد افزایش یافت و شاخص بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات‌متحده نزدیک به پایین‌ترین سطح 1.5 هفته‌ای خود در روز گذشته(دوشنبه) بود.

    فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر با کاهش سفارش‌های جدید در بحبوحه افزایش نرخ بهره تهاجمی از سوی فدرال رزرو برای کاهش تقاضا و کاهش تورم، با کندترین سرعت خود در تقریباً 2.5 سال اخیر رشد کرد.

    جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تورم وجود دارد، فشارهای اساسی قیمت‌ها همچنان بالاست و این بدان معناست که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید برای کنترل تورم اقداماتی انجام دهد.

    اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بهره را افزایش می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با افزایش 0.34 درصد از 939.7 تن در روز جمعه به 942.89 تن در روز دوشنبه رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 20.64 دلار رسید، پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 899.50 دلار رسید و پالادیوم با 0.7 درصد افزایش به 2236 دلار و 84 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر