استرالیا ۱.۵ میلیارد دلار خرج اکتشاف کرد / اکتشاف بالاترین رقم ۷ سال اخیر را دریافت کرد

عصر معدن- بودجه اکتشاف استرالیا طی سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ بود و به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار رسید.;

استرالیا ۱.۵ میلیارد دلار خرج اکتشاف کرد / اکتشاف بالاترین رقم ۷ سال اخیر را دریافت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، میزان بودجه اکتشاف استرالیا طی سال 2019 میلادی با رشد 15 درصدی (معادل 200 میلیون دلار) نسبت به سال 2018 میلادی به یک میلیارد و 528 میلیون دلار رسید. این رقم بالاترین میزان بودجه اکتشاف در استرالیا طی 7 سال اخیر عنوان شده است. این در حالی است که بسیاری از کشورها بودجه بخش اکتشاف خود را کاهش داده اند.

    همچنین سهم این کشور در بودجه جهانی اکتشاف به 16 درصد رسید که بیشترین میزان سهم طی 17 سال اخیر را به ثبت رساند. این افزایش سهم ناشی از اختصاص بودجه بیشتر تولیدکنندگان به بخش های مس و طلا اعلام شده است.

    سهم 56 درصدی طلا در بودجه اکتشاف 2019
    بودجه اکتشاف بخش طلا در این کشور با رشد 14 درصدی به 853 میلیون دلار رسید. رقم اختصاص یافته به این فلز گرانبها معادل 56 درصد از مجموع بودجه اکتشاف استرالیا است.
    با این حال، بیشترین میزان رشد بودجه در بخش مس روی داد که با 37 درصد افزایش به بالاترین میزان 5 سال اخیر رسید. طی سال 2019 میلادی بودجه اکتشاف فلز سرخ در استرالیا به بیش از 272 میلیون دلار افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر