فرود تاریخی پالادیوم

عصر معدن- قیمت پالادیوم در این هفته به پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر به زیر ۱۰۰۰ دلار در هر اونس رسیده است و به عقب‌نشینی ناشی از انتظارات مازاد به دلیل گسترش سریع خودروهای الکتریکی و خودروسازان که پلاتین ارزان‌تری را برای اتوکاتالیست‌های خود انتخاب می‌کنند، سرعت بخشیده است.;

فرود تاریخی پالادیوم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، قیمت این فلز که توسط خودروسازان در اگزوز موتورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، پس از درگیری روسیه و اوکراین، 70 درصد از بالاترین سطح تاریخی 3440 دلار و 76 سنت کاهش یافته است.

    تقاضا برای پالادیوم به دلیل کاهش انتشار کربن از خودروهای دارای موتورهای احتراق داخلی و تغییر به سمت خودروهای الکتریکی با باتری تحت فشار قرار گرفته است. ادوارد میر، تحلیلگر گفت: «اگر فروش خودروهای برقی به عنوان سهمی از کل فروش خودرو از 14 درصد در سال 2022 به 18 درصد در سال جاری و بیش از 20 درصد در سال آینده افزایش یابد، این امر مشکلاتی را برای خودروهای احتراق داخلی و تقاضای پالادیوم به همراه خواهد داشت.

    بر اساس چشم انداز سالانه آژانس بین‌المللی انرژی که در ماه آوریل منتشر شد، انتظار می رود فروش خودروهای برقی در جهان در سال جاری با 35 درصد افزایش به 14 میلیون دستگاه برسد.

    طبق گزارش رویترز، نتایج نشان می‌دهد که ذخایر پالادیوم روی زمین در سال 2023 حدود 11.64 میلیون اونس در مقایسه با 12.35 میلیون اونس در سال 2022 و 12.89 میلیون اونس در سال 2021 باشد. پالادیوم در مارس 2022، با بیش از دو برابر قیمت پلاتین معامله می‌شد که باعث تغییر در خودروسازان شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر