غول‌های نقره‌ای جهان در سال ۲۰۲۱

عصر معدن- نقره به عنوان یکی از فلزات گرانبها در جهان شناخته می‌شود و البته کاربردهای گسترده‌ای در ساخت انواع زیورآلات و ریزتراشه‌ها دارد. ذخایر سنگ معدنی چند فلزی که نقره از آنها استخراج می‌شود، بیش از دو سوم منابع نقره جهان را تشکیل می‌دهد.;

غول‌های نقره‌ای جهان در سال ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، معادن برتر نقره جهان بر اساس تولید گزارش شده برای سال 2021 رتبه‌بندی شده‌اند. تنها حدود 30 درصد عرضه سالانه از معادن نقره تامین می‌شود، در حالی که بیش از یک سوم در عملیات سرب یا روی و 20 درصد دیگر از معادن مس تولید می‌شود. در ذیل مهمترین منابع برتر تولیدکننده نقره جهان در سال 2021 ارائه شده است.

    شرکت استخراج معادن لهستانی کی‌جی‌اچ‌ام(KGHM)، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس و نقره در جهان است که با استخراج 41.9 میلیون اونس نقره در سال 2021، بزرگ‌ترین عملیات تولید نقره در سراسر جهان را شامل می‌شود.

    معدن پلی فلزی پناسکیتو نیومونت، بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای مکزیک است که 31.4 میلیون اونس نقره در سال 2021 تولید کرده است و با افزایش 13 درصدی در فهرست بزرگ‌ترین فعالیت‌های تولید نقره در سراسر جهان در رتبه دوم قرار دارد.

    معدن دوکات در روسیه با 18.8 میلیون اونس، تولید نقره توانست در جایگاه بعدی قرار گیرد. این معدن با سه درصد افزایش از 18.2 میلیون اونس سال 2020 به 18.8 میلیون اونس در سال 2021 رسید.

    معدن آنتامینا در پرو با 18.2 میلیون اونس تولید نقره در جایگاه چهارم قرار گرفت. این معدن در کوه‌های آند قرار دارد. ین یک معدن روباز است که عمر معدن آن 15 سال تخمین زده می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین معادن مس و روی در جهان است.

    معدن نقره و طلای سن جولیان در مکزیک با 16.8 میلیون اونس، جایگاه پنجم را در این فهرست بدست آورده است. تولید نقره تمام سال در مقایسه با سال مالی 20 به دلیل عیار بالاتر از حد انتظار 26 درصد افزایش یافت.

    معدن کانینگتون استرالیا با 14.4 میلیون اونس نقره در جایگاه ششم قرار گرفت. این معدن در سال 2005 با رکورد 44 میلیون اونس نقره در سال به عنوان برترین‌های تولید نقره در جهان بود اما از آن زمان، تولید نقره کاهش یافت اما در سال 2021 با افزایش 24 درصدی به این جایگاه  دست یافت.

    معدن ساوسیتو در مکزیک با تولید 12.4 میلیون اونس نقره، جایگاه هفتم را بدست آورد.

    معدن فرنیلو در مکزیک با 12 میلیون اونس نقره در جایگاه هشتم قرار گرفت اما تولید نقره در سال 2021 نسبت به گذشته 8.2 درصد کاهش یافت.

    معدن کولاواسی شیلی با 9.6 میلیون اونس نقره در جایگاه نهم قرار گرفت. این معدن در ارتفاع زیاد در شیلی قرار دارد و یک معدن مس بزرگ است. از بزرگ‌ترین ذخایر مس در شیلی و در جهان است که دارای ذخایر تقریبی 3.93 میلیارد تن سنگ معدن 0.66 درصد مس است.

    معدن گرینز کریک در ایالات‌متحده آمریکا با 9.2 میلیون اونس نقره در جایگاه دهم این رتبه‌بندی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر