پیش‌بینی مثبت کارشناسان از وضعیت فلزات اساسی در سال جاری

عصر معدن- پیش بینی مثبت کارشناسان از وضعیت فلزات اساسی در سال جاری باعث افزایشی شدن قیمت‌ها شد که برخی فلزات چهارمین جلسه افزایشی قیمت را ثبت کردند.;

پیش‌بینی مثبت کارشناسان از وضعیت فلزات اساسی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی چند روزی است که دوباره جان تازه‌ای گرفته و قیمت‌ها روبه افزایشی شده است، برخی فلزات مانند آلومینیوم و مس چهارمین جلسه افزایش قیمت خود را ثبت کرده‌اند.

    اما چرا قیمت پایین آمد و چطور در چند روز گذشته قیمت‌ها افزایشی شده است؟ پس از اینکه نهادهای بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی  از افزایش رشد اقتصادی در جهان برای امسال و دو سال آینده خبر دادند، قیمت کالاهای اساسی از جمله فلزات در بازار افزایشی شد و چندین ماه روند افزایش قیمت را حفظ کردند.

    اما خبر شیوع دوباره ویروس کرونا و بویژه در چین که بزرگترین مصرف کننده فلزات از جمله فولاد است، باعث شد قیمت فلزات اساسی دوباره روند نزولی به خود بگیرد.

    خبرهای خوبی از چند روز پیش وجود دارد و اینکه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی چشم انداز فلزات اساسی را در سال 2021 بسیار مثبت ارزیابی کرده اند و این عاملی شده که ارزش فلزات اساسی در بازار بورس لندن، محل تعیین و کشف قیمت، که مبنایی برای دیگر بازارهای جهانی نیز است، دوباره افزایش یابد و نقشه قیمت‌ها سبزتر شود.

    بر اساس گزارش بازار بورس لندن امروز نیز قیمت فلزات اساسی افزایش یافت و جدیدترین قیمت ها به این شرح است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر