کاهش قیمت انواع فلزات در سال ۲۰۲۳

عصر معدن- بر اساس آخرین گزارش چشم انداز بازار کومودیتی های بانک جهانی، پیش بینی می شود قیمت فلزات در سال ۲۰۲۳ تا ۸ درصد و در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳ درصد کاهش یابد.;

کاهش قیمت انواع فلزات در سال ۲۰۲۳
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد ایران، در سه ماهه اول سال 2023، شاخص قیمت فلزات و مواد معدنی این بانک 10 درصد افزایش یافت که ناشی از خوش بینی ها در مورد بازار چین و بهبود چشم انداز رشد جهانی است. قیمت تمام فلزات به ویژه سنگ آهن و قلع در سه ماهه نخست بالاتر بوده است.

    با این حال، این خوش بینی ها کاهش یافت و بیشتر قیمت ها نسبت به اوج ماه ژانویه خود در پایان سه ماهه اول سال کاهش یافت و تنها سنگ آهن به دلیل تقاضای شدید بخش فولاد چین دوام آورد. حال انتظار می رود قیمت انواع فلزات که در اوایل سال اندکی افزایش یافت، تا 8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد که در درجه اول به دلیل تقاضای ضعیف جهانی و افزایش عرضه‌ است.

    انتظار می رود با رفع تنگناهای موقت و بهبود تولید، قیمت آلومینیوم تا 11 درصد در سال 2023 کاهش یابد. پیش بینی می شود که قیمت مس در سال 2023 در مقایسه با سال 2022، 4 درصد کاهش یابد و با بهبود عرضه، در سال 2024 به میزان 6 درصد کاهش یابد. همچنین پیش بینی می شود قیمت نیکل در سال 2023 حدود 15 درصد کاهش یابد. با کاهش قیمت انرژی و راه اندازی مجدد اکثر کارخانه های اروپایی، پیش بینی می شود قیمت روی در سال جاری 20 درصد کاهش یابد و قیمت زغال سنگ نیز در سال 2023 تا 42 درصد کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر