چالش جدید برای خودروهای الکتریکی

عصر معدن- تولیدکنندگان لیتیوم هشدار می‌دهند که عرضه جهانی ممکن است تقاضای خودروهای الکتریکی را برآورده نکند.;

چالش جدید برای خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، تولیدکنندگان لیتیوم نگران این هستند که تاخیر در صدور مجوز معدن، کمبود نیروی انسانی و تورم ممکن است توانایی آنها را برای تامین مقدار کافی فلز کاربردی در باتری برای برآورده کردن سریع در تولید خودروهای برقی در جهان، مختل کند.

    تقاضا برای لیتیوم با شتاب‌گرفتن برنامه‌های خودروهای الکتریکی از سوی خودروسازان بزرگ، به شدت افزایش یافته است و آن را از یک فلز خاص در انتقال انرژی سبز تبدیل کرده است.

    سرعتی که وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند جایگزین موتورهای احتراق داخلی شوند، یک جنبه حیاتی برای دستیابی به اهداف انتقال انرژی سبز است. با این حال، چالش‌های کنونی که تولیدکنندگان لیتیوم با آن مواجه هستند، می‌تواند به طور بالقوه مانع این انتقال شود.

    استو کرو، رئیس شرکت Lake Resources، ابراز نگرانی کرد که اگر شرکت‌های باتری برای تامین منابع کافی از مواد اولیه لیتیوم تلاش کنند، ممکن است وضعیت بحرانی ایجاد شود.

    لیتیوم که زمانی فلزی خاص بود که عمدتاً در سرامیک‌ و مواد دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون یکی از فلزات پرتقاضا در جهان است که در خودروهای الکتریکی کاربرد دارد. از آنجایی که تقاضا برای لیتیوم همچنان در حال افزایش است، صنعت با پیش‌بینی کمبود مقابله می‌کند.

    Albemarle، بزرگ‌ترین تولیدکننده لیتیوم در جهان، به سرعت در سراسر قاره آمریکا، آسیا و استرالیا در حال رشد است. با این حال، انتظار می‌رود تقاضای جهانی لیتیوم در سال 2030 به میزان 500 هزار تن از عرضه بیشتر شود. مشاوران مختلف و سایر تولیدکنندگان پیش‌بینی‌های متفاوتی دارند اما همگی نسبت به کمبود احتمالی هشدار می‌دهند. سرعت فعلی توسعه معدن لیتیوم از الزامات برای اطمینان از عرضه جهانی کافی کمتر است.

    بر اساس گزارش رویترز، سال گذشته 45 معدن لیتیوم در جهان فعال بود که 11 معدن در سال جاری و 7 معدن در سال آینده افتتاح خواهند شد. این سرعت بسیار کمتر از آن چیزی است که مشاوران برای اطمینان از عرضه جهانی کافی لازم می‌دانند.

    حتی اگر معادن لیتیوم بیشتری ساخته شود، امکانات کافی برای تولید انواع تخصصی لیتیوم مورد نیاز برای باتری‌ها وجود ندارد. مدیران خودروسازان اظهار کردند که ممکن است مجبور شوند لیتیوم با کیفیت پایین‌تر را بپذیرند که برد باتری خودروهای الکتریکی و عملکرد باتری را کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر