اندونزی تهدیدی برای بازار صادراتی بوکسیت استرالیا

عصر معدن- گزارش جدید منتشر شده از تحقیقات BMI نشان می دهد تولید بوکسیت در سال های آتی به سرعت در حال افزایش است زیرا پروژه های جدید در استرالیا به صورت آنلاین راه اندازی می شوند و تولید اندونزی نیز پس از پایان ممنوعیت صادرات معدنی به بازار بر می گردد.;

اندونزی تهدیدی برای بازار صادراتی بوکسیت استرالیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ماینینگ، به گفته این شرکت، اندونزی مجبوراست که به یک بازیکن بزرگ در حوزه صادرات بوکسیت به چین تبدیل شود.

    در واقع پیش بینی ها به این شکل است که رشد تولید بوکسیت اندونزی طی سال های 2018-2027 سالانه به میزان 24.4 درصد ثبت شود که در مقایسه با رشد 77.1 درصد در 10 سال گذشته روند بسیار خوب و افزایشی خواهد داشت. انتظار می رود خروجی بوکسیت این کشور از 7.5 میلیون تن در سال 2018 به 43.3 میلیون تن در سال 2027 برسد.
    بر اساس این گزارش، انتظار می رود بازار صادراتی بوکسیت استرالیا که بزرگترین تولیدکننده بوکسیت در جهان است بعد از رفع ممنوعیت صادراتی برای اندونزی به خطر بیافتد.
    درخصوص حفظ رشد پایدار در بازار نیز می توان گفت که این رشد از طریق گسترش Rio Tinto در معدن Weipa و پروژه جدید Amrun حمایت خواهد شد.
    "در سه ماهه سوم سال جاری، ریوتینتو اعلام کرد؛ با افزایش 4 درصدی، تولید بوکسیت به 12.9 میلیون تن رسیده است.
    از سویی دیگر انتظار می رود هند نیز تولید بوکسیت خود را افزایش دهد. از طرفی این باور وجود دارد که تولید بوکسیت چین در اثر کاستن از کیفیت ذخایر و ابتکار عمل دولت برای تقویت این بخش در سال های آتی با رکود همراه شود. پیش بینی ها نیز به این شکل است که تولید بوکسیت چین به بالاترین سطح از 66.1 میلیون در سال 2018 به 76.9 میلیون تن در سال 2027برسد، یعنی به طور متوسط 1.7 درصد رشد سالانه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر