بازار خاکستری نقره

عصر معدن- طی هفته‌ای که گذشت، روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی نقره روندی نسبتاً خنثی داشت.;

بازار خاکستری نقره
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس نوشت: در هفته گذشته روند قیمتی نقره از میانگین 16.3900 دلار به ازاء هر اونس در تاریخ در تاریخ 29 ماه جولای سال 2019 میلادی، به میانگین قیمت  16.1950دلار به ازاء هر اونس در تاریخ 2 ماه آگوست سال میلادی جاری، معامله گردید.

    در همین حال در هفته گذشته به گزارش سایت Kitco،  قیمت نقره فیوچر تحویل ماه دسامبر سال 2019 میلادی با 0.11 دلار افت نسبت به هفته قبل، به رقم 16.2500 دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه، در بازار بورس فلزات نیویورک رسید.

    به نظر می‌رسد که خواص پرکاربرد بودن فلز گرانقیمت نقره در صنایع مختلف، و همچنین ارزان تر بودن قیمت فلز نقره نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته است، و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

    تحلیل تکنیکال نقره
    با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره نسبتاً ثابت بود و برای هفته آینده، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گرانقیمت روندی صعودی داشته باشد.

    در این صورت اگر فلز گران قیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین سطح مقاومتی مهم خود یعنی 16.5000 دلار، با احتمال زیادی تا مقاومت تاریخی 17.0000 دلار به ازاء هر اونس نیز افزایش خواهد یافت.
    در غیر اینصورت، چنانچه نقره بخواهد روندی کاهشی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که 16.0000 دلار است، احتمال اینکه‌ تا سطح حمایتی مهم  15.5000 دلار به ازاء هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد. 
    در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته روندی فزاینده داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه گردد. این در حالی است که گواه های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر