بازار بیلت آسیا در رکود

عصر معدن- کاهش تمایل به خرید قیمت بیلت وارداتی را در بازار جنوب شرق آسیا پایین آورده است. رکود بازار فولاد منطقه علت این افت قیمت است.;

بازار بیلت آسیا در رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ،در فیلیپین بیلت وارداتی 535 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده که 2 دلار افت هفتگی داشت.

    از طرفی بیلت پیشنهادی ویتنام 10 تا 20 دلار بهبود داشت و 530 تا 540 دلار هر تن فوب ثبت شد. بازار فعال نبود ولی رشد قیمت قراضه بیلت ویتنام را صعودی کرد.

    همچنین قیمت بیلت در بازار داخلی چین روز گذشته در 549 دلار هر تن درب کارخانه با 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده شنیده شد. آخرین قیمت قرارداد میلگرد بورس شانگهای نیز 6 دلار بهبود هفتگی داشته 597 دلار هر تن ثبت شد.

    توقف بازار بیلت ترکیه

    بازار بیلت ترکیه تقریبا هیچ فعالیتی ندارد. ثبات بازار قراضه هم کمک کننده نبوده و خریداران بیلت به دنبال تخفیف های بیشترند. از طرفی بازار مقاطع هم نمی تواند حمایت کافی را از قیمت بیلت داشته باشد از این رو کارخانه های داخلی با توقف تولید روبرو هستند.

    در بازار واردات، بیلت روسیه 550 تا 570 دلار هر تن سی اف آر است در حالی که یک هفته قبل 560 تا 580 دلار بود. معامله ای هم نهایی نشد.

    در بازار داخلی نیز قیمت بیلت از 620 دلار به 605 دلار هر تن درب کارخانه رسیده است. تقاضا نیست و کارخانه ها باید خود را با این وضعیت سازگار کنند. از این رو برخی تولید را متوقف کرده یا کاهش داده اند. باید منتظر ماند تا روند بازار قراضه هم روشن تر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر